با خطرناک‌‌ترین رفتارها در گردشگری آشنا شوید

یک پایگاه تخصصی گردشگری فهرستی از خطرناک‌‌ترین رفتارها و اقدامات گردشگری را در اختیار مخاطبان خود قرار داد.
تصویر با خطرناک‌‌ترین رفتارها در گردشگری آشنا شوید

به گزارش سایت خبری پرسون، مجله تایم اوت که در زمینه اخبار گردشگری و مسافرت فعالیت می‌کند در گزارشی به نقل از یک تحقیق انجام‌گرفته در این زمینه اعلام کرد، خطرناک‌‌ترین رفتار گردشگری کوهنوردی است.

به اعتقاد محققان، این مساله صرفاً به گردشگران آماتور مربوط نمی‌شد بلکه حتی کوهنوردان حرفه‌ای هم می‌توانند قربانی شرایط کوهستان شوند به نحوی که سالانه هر 3125 صعود یک قربانی می‌دهد که خود آمار قابل تاملی است.

همان‌طور که گفته شد، این امر صرفاً به آماتورها مربوط نمی‌شود و به عنوان مثال نویل هانا، کوهنورد مشهور بریتانیایی که 10 بار صعود موفق به اورست را هم در کارنامه داشت، جزو قربانیان شرایط کوهستان شد.

در این گزارش هشدار داده شده است، با توجه به 32 درصد احتمال بیهوشی در زمان کوهنوردی این فعالیت گردشگری در رأس خطرناک‌‌ترین فعالیت‌ها قرار می‌گیرد.

بعد از کوهنوردی، غارنوردی یا غواصی در غار نیز در رده بعدی جای می‌گیرند، همچنین اسب‌سواری برای افراد آماتور، پرواز با گلایدرها و موتورسواری در دامنه‌های کوهستان نیز در این لیست به چشم می‌خورند.

این مجله، گردش در جنگل، موتورسواری سرعت و پرش آزاد با چتر را هم جزو خطرناک‌‌ترین فعالیت‌های گردشگری به شمار آورد و نوشت: برخی از فعالیت‌های گردشگری که به فرهنگ کشور خاصی مربوط می‌شوند، مانند گاوبازی که سالانه در اسپانیا برگزار می‌شود و باعث زخمی‌شدن تعداد زیادی از افراد و حتی مرگ آنها می‌شود، نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

در پایان به گردشگران توصیه شده است حواس‌شان به مسمومیت‌های ناشی از خوردن غذاهایی که در برخی از کشورها پخته می‌شود باشد و در عین حال با وسواس بیشتری به سراغ تجربه اسکی روی آب با کمک هواپیما بروند.

منبع: اعتمادآنلاین

506156