گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مقام‌های عمان قصد دارند با افتتاح یک موزه جدید، گردشگران بیشتری را به جاذبه‌های تاریخی این کشور جذب کنند.
اعضای یک خانواده در بوسنی با ساخت روستایی به سبک خانه‌های هابیت‌های داستان «ارباب حلقه‌ها» یک مقصد گردشگری جدید خلق کرده‌اند.
هزینه یک شب خوابیدن در ارزان‌ترین هتل‌های ایران برای یک نفر حدود ۴۰۰ هزار تومان خرج برمی‌دارد. هتل‌ها با این توجیه که این مبالغ برای مسافران خارجی پولی نمی‌شود، درخواست عرضه خدمات با نرخ ارزی را دارند.

عکس و اسناد و حفظ و نشر آن باعث آگاهی بخشی از برخی فرهنگ های بومی مغفول افتاده بسیار حائز اهمیت هست. از آن مهم‌تر حفظ و ترمیم آثار و اسناد فرهنگی و هنری ایران با گستره ی تاریخی دیرینه نیاز به توجه و اهمیت ویژه دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه در راستای برگزاری نخستین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری در میراث طبیعی و بناهای تاریخی را احصا کردیم، گفت: در این بخش ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست اجراست.

چشمه روستا آوازه خوشی در منطقه دارد. برای اهالی مقدس است و قابل احترام. جایگاه والای آب در سرتاسر دشت اطراف چشمه مثال زدنی است به ویژه اگر اردیبهشت باشد. اهالی تا به یاد دارند یکی از جمعه‌های اردیبهشت‌ماه قدردان چشمه بوده‌اند و شکرگزار آبی که به آنها داده است.
پشت پردۀ سفر «لیونل مسی» به عربستان سعودی که باعث خشم مالک قطری باشگاه فوتبال «پاری‌ سن ژرمن» شده، قرارداد میلیون دلاری او به عنوان سفیر گردشگری عربستان است.

دکتر مهدی ذوقی، نائب رئیس و مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی با حضور در محل نمایشگاه های بین المللی ایران، از پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو(نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران) بازدید کرد.
زمانی که به بهترین‌های تاریخ فکر می‌کنیم، دقیقا چه معیاری «بهترین‌ها» را تعیین می‌کند؟ چه چیزی برای یک فرد، اسم و رسم به ارمغان می‌آورد؟ نبوغ و نوآوری؟ سخت‌کوشی و پشتکار؟ در تاریخ هنر تعداد زیادی از نقاش‌های شگفت‌آور وجود دارد،‌ اما برخی از نقاش‌ها همواره سرآمد سایرین بوده و میراثی ماندگار از خود به جای گذاشته‌اند که پس از دوران حیاتشان نیز مردم را به تحسین وا داشته است.
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی از سفر بیش از یک میلیون نفر ایرانی به خارج از کشور در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد. مقایسه این آمار با سال گذشته از رکوردزنی سفرهای خارجی از طریق مرزهای زمینی حکایت دارد.
پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو(نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران)، با حضور شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی، از تاریخ ۱۷ الی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برابر با ۷ تا ۱۰ می ۲۰۲۳ در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.
برخی استان های کشور به قدری پر جاذبه و زیبا هستند که انتخاب یک منطقه گردشگری و تفریحی از بین تمام مناطق زیبای موجود در آن استان کاری بسیار دشوار می باشد.
برای ساخت مسجد ثامن الائمه (ع) در کیش که در زمینی به مساحت ۳۳۰۰ متر و با زیربنای حدود ۲۶۰۰ متر ساخته شده است مجموعه ای از معماران و هنرمندان کشورمان تشریک مساعی داشته اند و بحمدالله توانسته اند مسجد بسیار زیبا و آبرومندی را بسازند که موجب افتخار و سربلندی است.
هشت نفر از اینفلوئنسرهای کویت به ایران سفر کردند تا با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آشنا شوند. آن‌ها پس از سفر به چهار استان کشور، قرار است تجربه‌ها و مشاهدات خود را در کویت روایت کنند.
سخنگوی دولت گفت: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ چند روز پیش برگزار شد این اقدام می‌تواند تأثیر بسزایی در شناساندن ظرفیت‌های گردشگری کشورمان به‌خصوص ظرفیت‌های موجود در اردبیل به گردشگران خارجی داشته باشد

دولت ترکیه پیش‌بینی کرده درآمدهای حاصل از گردشگری این کشور در سال جاری میلادی به رکورد ۵۶ میلیارد دلار برسد؛ رقمی که می‌تواند از درآمدهای خالص نفتی ایران پیشی بگیرد.
ارنست هرتسفلد (ایران‌شناس آلمانی) در سال‌های ۱۹۲۵ و ۱۹۲۹ با بررسی این مجموعه، عنوان «تخت جمشید خشتی» را برای مجموعه کاخ‌ها برگزید. به نظر می‌رسد کوه خواجه قلعه‌ای شهری از دوره اشکانی و تنها نمونه باقی مانده از دژشهرهای اشکانی در ایران باشد.