معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

آغاز تعمیرمسجد تاریخی روستای قلعه‌جوق شهرستان سراب

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت سامان‌دهی مساجد تاریخی به‌عنوان کلید ماندگاری هویت و فرهنگ دینی روستاها، از آغاز عملیات تعمیر و سامان‌دهی مسجد تاریخی قلعه‌جوق سراب خبر داد.
تصویر آغاز تعمیرمسجد تاریخی روستای قلعه‌جوق شهرستان سراب

به گزارش سایت خبری پرسون، وحید نواداد امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ با اشاره به اهمیت سامان‌دهی مساجد تاریخی به‌عنوان کلید ماندگاری هویت و فرهنگ دینی روستاها گفت: در راستای حفاظت و پاسداری از هویت و فرهنگ دینی در روستاها، عملیات سامان‌دهی و تعمیر مسجد تاریخی روستای قلعه‌جوق شهرستان سراب آغاز شد.

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: قرارداد ساماندهی و تعمیر این مسجد تاریخی با برآورد اولیه بالغ بر یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان منعقد شده و مرمت و استحکام‌بخشی دیوارها، نماچینی و نماسازی دیوارهای بیرونی مسجد، نصب درب و پنجره‌های چوبی از سرخط‌های مهم عملیاتی این پروژه است.

او افزود: همچنین دوخت و دوز ترک‌ها، برچیدن الحاقات و تراشیدن اندودهای سیمانی، اجرای اندودکاری مجدد فضای داخلی و اجرای رنگ جوتن بر روی بخش‌های چوبی مسجد از سایر سرخط‌های پروژه ساماندهی و تعمیر مسجد تاریخی روستای قلعه‌جوق سراب خواهند بود.

نواداد با تأکید بر اهمیت ساماندهی مساجد تاریخی روستاها گفت: حفاظت از مساجد تاریخی روستاها، ضمن حفظ معماری و ارزش‌های دینی، به تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی کمک کرده و به عنوان نمادهای معنوی، در پیوندهای اجتماعی و انتقال میراث فرهنگی به نسل‌های آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است.

منبع: میراث آریا

764813

مطالب مرتبط

سازمان آگهی های پرسون