گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

احمد عیسی، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد که بیش از هفت میلیون گردشگر در نیمه اول سال ۲۰۲۳ از این کشور دیدن کردند؛ رقمی که او آن را «تاریخی» خواند.
مدیرعامل جامعه کلوپ‌داران کیش با انتقاد از نحوه برگزاری مزایده واگذاری کلوپ‌های تفریحات دریایی گفت:‌ تفریحات دریایی به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین جاذبه‌های گردشگری کیش آسیب پذیر شده و در حال فلج شدن است.
معاون گردشگری کشور خبر داد؛

تصمیم‌گیری برای لغو روادید با ۶۰ کشور

معاون گردشگری کشور گفت: طرح پیشنهادی وزارت میراث‌فرهنگی مبنی بر لغو روادید یک طرفه با ۶۰ کشور توسط وزارت امورخارجه و نهادهای ذیربط در حال بررسی است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: منطقه الموت به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان قزوین، نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است. در این راستا به جهت ساماندهی و مرمت قلاع تاریخی الموت، اعتبار لازم از سوی این وزارتخانه اختصاص می‌یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس اعلام کرد که طی یک‌ماه اخیر، بیش از ۱۰ هزار گردشگر خارجی از آثار و بناهای تاریخی فرهنگی این استان بازدید کرده‌اند.
بافت تاریخی شهر یزد در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت و در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ نیز از سوی یونسکو در فهرست میراث جهانی بشری به ثبت رسید و با این افتخار ماندگار از تاریخ و هنر غنی ایرانیان، دروازه‌ای دیگری به روی جهانیان گشوده شد، البته بدون شک این رویداد جهانی حساسیت و توجه خاص به مولفه‌های ثبت جهانی دارالعباده را دوچندان می‌کند.
در قلب «تونس» سازه‌ای مشابه تماشاخانه معروف «کولوسئوم» در ایتالیا قرار دارد که نبوغ بشریت را یادآوری می‌کند.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مراجعه یک میلیون و دویست هزار گردشگر سلامت به کشور از ۱۶۴ ملیت گوناگون در سال گذشته خبر داد و گفت: سالانه حدود یک میلیارد دلار به واسطه خدمات گردشگری سلامت ارز وارد کشور می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان قم عنوان کرد:

ثبت چهار درخواست صدور مجوز بوم‌گردی در قم

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم، عنوان کرد: پس از گذر از همه گیری ویروس کرونا و وقفه طولانی مدت ایجاد شده در حوزه گردشگری، روند درخواست‌ها برای تاسیس و تمدید مجوزها افزایش یافت؛ در حال حاضر ۴ درخواست ثبتی متقاضیان بوم گردی و روند تکمیل پرونده جهت صدور نهایی مجوز در دستور کار است.
رییس گروه توسعه جاذبه‌ها و محصولات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۸ روستای کشور برای انتخاب به عنوان روستای جهانی توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به رقابت می‌پردازند.
ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

مسئولیت فرماندهی سواحل آزاد شده مشخص شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بر اساس پیشنهادی که در لایحه برنامه هفتم ارایه شد برای در اختیار گرفتن سواحل آزاد شده از سوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مسوولیت فرماندهی این مساله به عهده استانداران و شورایی با مسوولیت استانداران و دبیری مدیرکل میراث گردشکری و صنایع دستی گذاشته شد.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی از اجرایی شدن «وام سفر» و طرح «سفر ارزان» پس از رونمایی از پلتفرم «ایران‌بین» تا حدود شش هفت ماه دیگر خبر داد.
پردازش اطلاعات یک مرکز از تغییر رفتار مردم جهان در سفر پس از همه‌گیری کرونا خبر می‌دهد.
معاون میراث‌ فرهنگی کشور خبر داد: بازدید از موزه‌ها، بناهای تاریخی و پایگاه‌های میراث‌ ملی و جهانی در روز جمعه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ رایگان است.
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درباره سفر اخیرش به مصر و مذاکره با مسئولان گردشگری این کشور گفت: طبق مذاکرات انجام گرفته تا یک ماه دیگر تکلیف این سفرها مشخص می‌شود.
شمار گردشگران خارجی پرتغال در ماه می رکورد جدیدی را برای حوزه گردشگری این کشور به ثبت رساند.
یک آژانس گردشگری در آلمان برای برگزاری تور ۱۰ روزه در منطقه جنگلی «دارین» در کشور پاناما، که یکی از خطرناک‌ترین مناطق و مسیرهای مهاجرتی غیرقاونی است، مورد انتقاد قرار گرفته است.