معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد خبر داد:

همزمان با دهه پایانی ماه صفر؛ پیش بینی ۴۹ مرکز اسکان موقت زائر با ظرفیت بیش از ۶۳ هزار نفر در مشهد

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد از پیش بینی ۴۹ مرکز اسکان موقت زائر با ظرفیت بیش از ۶۳ هزار نفر در مشهد خبر داد.
تصویر همزمان با دهه پایانی ماه صفر؛ پیش بینی ۴۹ مرکز اسکان موقت زائر با ظرفیت بیش از ۶۳ هزار نفر در مشهد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ستاد خبری دهه پایانی ماه صفر؛ سید جلیل بامشکی به اسکان موقت زائرین در مراکز شهرداری پیش‌بینی شده اشاره کرد و اظهارداشت: ۴۹ مرکز با ظرفیت بیش از ۶۳ هزار نفر شب پیش بینی شده که در صورتی که مراکز اسکان رسمی، تکمیل ظرفیت شود؛ مراکز اسکان موقت به ترتیب اولویت بازگشایی خواهد شد.

وی با اشاره به کمیته خدمات شهری نیز بیان کرد: این کمیته در قالب ماموریت‌های تنظیف شهری آماده‌باش صد درصدی نیروهای پاکبان را با ظرفیت ۵ هزار و ۸۰۰ صد پاکبان در سه شیفت کاری با اولویت معابر منتهی به حرم و ورودی‌های شهر جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر تدارک دیده است.

بامشکی خاطرنشان کرد: در قالب این کمیته همچنین استقرار وضوخانه و آبخوری مورد توجه بود که علاوه بر وضوخانه و آبخوری‌های موجود، تعداد ۴۲ دستگاه وضوخانه و آبخوری سیار نیز در مسیرهای منتهی به حرم فعال خواهد شد.

وی افزود: در بحث خدمت ایمنی شهر نیز آماده باش صد در صدی آتش نشانان و نجات گران در دستور کار قرار گرفته و ۳۵ خودروی سبک، سنگین و موتوری در با ظرفیت ۱۵۰ نفر نیروی عملیاتی به صورت شبانه‌روزی در اطراف حرم مطهر مستقر و آماده باش هستند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: علاوه بر موارد عنوان شده ۵۴ ایستگاه آتش‌نشانی سطح شهر نیز در آماده باش کامل بسر می‌برند.

به گفته‌ی وی، علاوه بر سرویس‌های بهداشتی موجود که در اطراف حرم و ورودی‌های شهر وجود دارد؛ در فرودگاه شهر ۲۰۱ چشمه سرویس بهداشتی سیار پیش بینی شده و تعداد ۲۴ دوش حمام نیز به ظرفیت موجود در مراکز اسکان افزوده خواهد شد.

بامشکی به بحث عرضه ارزاق ارزاق عمومی اشاره کرد و گفت: فضاهای موقتی در قالب ۹ غرفه ارزاق عمومی در اطراف حرم مطهر پیش بینی شده و به طور مجموع حوزه نظافت و تنظیم شهری در ایام پیش رو به طور کامل انجام خواهد شد.

منبع: پُرسون

752791