ثبت نهایی ۲۵ رویداد استان همدان در تقویم گردشگری

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: تاکنون در سامانه جامع رویدادهای گردشگری تعداد ۴۳ رویداد از استان همدان ثبت درخواست کرده‌ایم که از این تعداد موارد ۲۵ رویداد برگزاری آن ثبت نهایی و قطعی شده است.
تصویر ثبت نهایی ۲۵ رویداد استان همدان در تقویم گردشگری

به گزارش سایت خبری پرسون، علی خاکسار، اظهار کرد: با ثبت نهایی این تعداد از رویدادها در سامانه جامع رویدادهای گردشگری، این موارد از رویدادها در قالب جشنواره در طول ایام هر سال برگزاری آن قطعی بوده و کسانی که دسترسی به این سایت دارند می‌توانند تاریخ برگزاری آن را در این سامانه مشاهده و در این جشنواره‌ها شرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به بحث گردشگری خلاق نیز تصریح کرد: گردشگری خلاق معمولاً در چند حوزه مختلف از جمله حوزه گردشگری خوراک، کشاورزی، صنایع دستی و سایر موارد برگزار می‌شود که معمولاً این نوع از گردشگری به صورت تجربه محور هستند.

خاکسار خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان همدان ظرفیت بسیار خوبی در بحث گردشگری خلاق دارد و در این رابطه اقدامات خوبی را انجام داده است که از جمله آن می‌توان به گردشگری خوراک اشاره کرد که بارها به صورت خودجوش در سطح استان برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری چندی پیش جشنواره گردشگری خلاق در حوزه غذا ویژه معلولین در شهرستان ملایر، یادآور شد: این جشنواره ویژه معلولین با همکاری خیران سلامت برگزار شد که عواید آن به نفع معلولین بود.

خاکسار از برگزاری گردشگری خلاق با حضور پنج استان غرب کشور در زمینه خوراک در آینده نزدیک در استان همدان خبر داد و گفت: امسال در یک برنامه منطقه‌ای پنج استان غرب کشور شامل ایلام، همدان، کردستان، لرستان و کرمانشاه در این جشنواره غذا به میزبانی استان همدان شرکت خواهند داشت که این جشنواره غذا ویژه توانیابان خواهد بود.

وی افزود: اینگونه از جشنواره‌ها زیرساخت‌های خوبی را برای افراد توان یاب برای حضور در اجتماع ایجاد و فراهم می‌کند.

منبع: ایسنا

764049

سازمان آگهی های پرسون