میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

معاون میراث فرهنگی مازندران گفت: بخشی از معابر روستای یوش و دیوارهای قدیمی این روستا از جمله خانه موزه نیما یوشیج بر اثر بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که برای بهسازی نقاط آسیب دیده به بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

باستان‌شناسان به این نتیجه رسیده‌اند که لایه‌های کاوش‌شده در محدوده سبزه‌ میدان قزوین که در آن‌ها مواد فرهنگی از قبیل سفال، استخوان و دیگر یافته‌ها به‌دست آمده، هیچ کدام از نوع نهشته فرهنگی برجا نیستند و در نتیجه جابه‌جایی از مکانی به مکان دیگر حمل شده‌اند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد : محدوده عرصه و حریم اثر جهانی جنگل های هیرکانی از سوی وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی به ارسلان زارع، استاندار گیلان ابلاغ شده است.


معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران دو پرونده راه‌آهن شمال‌ - جنوب و منظر فرهنگی اورامانات /هورامان در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو را برای ثبت در فهرست میراث جهانی پیشنهاد داده‌ است که امیدواریم هر دو پرونده از این امکان برخوردار شوند که در فهرست میراث جهانی قرار بگیرند.

در ۲ نامه‌ جداگانه از سوی وزیر میراث‌فرهنگی انجام شد؛

مراتب ثبت ملی ۱۹ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی به استاندار خراسان رضوی ابلاغ شد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ۲ نامه جداگانه به استاندار خراسان رضوی مراتب ثبت ملی ۱۹ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی را ابلاغ کرد.
معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از اتمام مرمت و خواناسازی دیوار تاریخی قلعه سانسیز در شهرستان طارم خبر داد.

در ۲ نامه‌ جداگانه از سوی وزیر میراث فرهنگی انجام شد:

ابلاغ مراتب ثبت ملی ۱۳ اثر میراث فرهنگی ناملموس به استاندار خوزستان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ۲ نامه جداگانه با ابلاغ مراتب ثبت ۱۳ اثر در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس ملی، به استاندار خوزستان، بر هرگونه اقدام برای حفظ و احیای این آثار تأکید کرد.

به منظور حفاظت و جلوگیری از تخریب؛

"تپه چای" خوی تعیین عرصه می‌شود

سرپرست هیأت باستان‌شناسی گفت: گمانه‌زنی به منظور لایه‌نگاری، تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه چای خوی با هدف شناسایی دوره‌های فرهنگی، شناخت گستره واقعی و تدوین نقشه گستردگی آن در حال انجام است.

مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: ۳۳ اثر تاریخی و فرهنگی غیرمنقول از استان‌های آذربایجان شرقی و تهران در جلسه شورای ملی ثبت آثار، واجد ارزش ثبت تشخیص داده شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمیرم خبر داد؛

کشف کوزه سفالی هنگام حفر چاه فاضلاب

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمیرم از کشف یک کوزه سفالین در روستای حاجی‌آباد بخش وردشت این شهرستان خبر داد.

مدیرکل امور پایگاه‌های ثبت جهانی مطرح کرد:

ایجاد ۳۰ پایگاه ملی و جهانی میراث‌فرهنگی در دولت دوازدهم

مدیرکل امور پایگاه‌های ثبت جهانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ایجاد ۳۰ پایگاه ملی و جهانی میراث‌فرهنگی در دولت دوازدهم، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ پایگاه ملی و ۴۸ پایگاه جهانی در کشور فعال هستند.