میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

یونسکو با استناد به مسائلی مانند تجمع بیش از حد گردشگران در این منطقه، ونیز را در فهرست میراث جهانیِ در معرض خطر قرار داد. هرچند، مسئئولین گردشگری این شهر قصد دارند با ارائه طرح‌های مختلف، این شهر توریستی را از خطر نجات دهند.

مدیرکل‌ میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی اردبیل:

طرح مطالعاتی، مرمت بازار تاریخی اردبیل را علمی می‌کند

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان اردبیل گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما آغاز مطالعه طرح بازار تاریخی اردبیل است که مسیر راه آتی مرمتی و احیا را هموار و علمی خواهد کرد.

معاون میراث‌فرهنگی کرمان؛

برج تاریخی بهرامجرد بردسیر مرمت می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز مرمت برج تاریخی روستای بهرامجرد خبر داد.

پس از انتشار تصاویری از تخلیه نخاله روی مزار «عمادالکتاب»، استاد خوشنویسی، رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ری از بهسازی این مقبره و نصب تابلو معرفی مشاهیر در کنار آن خبر داد.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تسلیت درگذشت «سیدعبدالعظیم امیرشاه‌کرمی» عضو هیات علمی‌دانشگاه امیر کبیر و از اساتید و متخصصان حوزه میراث‌فرهنگی گفت: فقدان فرهیختگانی چون او جبران نخواهد شد.

یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان با فراخواندن مالک خانۀ ستاره‌دار «حاجی شکری»، مانع ادامۀ تخریب این بنا از داخل شده بود، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که درِ این خانه شکسته شده و رفت‌وآمدهای مشکوک به آن، همچنان ادامه دارد.
سرپرست هیأت کاوش باستان شناسی گفت: پروژه کاوش، مطالعه و حفاظت از آثار تاریخی در مسیر لوله گذاری گاز رسانی به روستای سرابکلان در شهرستان سیروان استان ایلام با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است.
مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل:

غارهای دستکند بینه‌لر به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: غارهای دستکند بینه‌لر در شهرستان مشگین‌ شهر برای معرفی و بازدید به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مجمع تشکل‌های ملی گردشگری به‌زودی پیشنهادها و نظر مشورتی خود را در ارتباط با وزیر آینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ستاد سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور جدید اعلام خواهد کرد. فعالان گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی می‌گویند پس از سال‌ها انتخاب‌های سیاسی، جناحی و رفاقتی در این وزارتخانه، به مدیری پرنفوذ و باقدرت در هیأت دولت نیاز دارند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تبریک روز قوه قضاییه، گفت: آیت‌الله بهشتی نمادی ماندگار از قضاوت عادلانه بود و در قامت نخستین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران معنای راستین عدالت‌محوری را به منصه ظهور رساند.
کارشناس ارشد معماری و عضو انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی شهروندان برای احیای بافت تاریخی این شهر گفت: بافت تاریخی دزفول اثر گرانبهایی است که تاریخ، فرهنگ، دانش معماری و شهرسازی پیشین این شهر را نشان می‌دهد.