میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

سازه‌های آبی شوشتر به دلیل شرایط ناپایدار دیواره غربی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. کارشناسان میراث فرهنگی از سالها قبل درباره ناپایداری این بخش از میراث جهانی هشدار داده بودند.

مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد چون قوانین موجود، مشکل محصولات آسیب رسان به میراث را به شکل جامع بررسی نکرده، دامنه‌ بزرگی از فعالیت‌های تبلیغاتی و آموزشی برای حفاری آثار تاریخی شکل گرفته است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: هفته گذشته تحویل موقت خانه نیما از سوی پیمانکار به سازمان انجام شد و بنا هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.
عضو شورای شهر گفت: با توجه به ظرفیت بالای محله امامزاده یحیی می‌توان از آن به عنوان نماد تاریخی شهر تهران استفاده کرد و پیشنهاد من این است تا جای ممکن بناهای تاریخی خصوصی اداره و حفظ بشوند.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به یادداشت تند و گلایه‌آمیز حکمت‌الله ملا صالحی واکنش نشان داد و نوشت: روح باستان‌شناسی مهم است نه صرفاً چند جلد محفوظات!
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان "حدف بروکراسی‌های عجیب وزارت میراث فرهنگی در دستور کار است" گفت: فضا را برای بخش خصوصی و افرادی که خواهان سرمایه‌گذاری هستند باز خواهیم کرد.
رئیس جمهور گفت: بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است.