همدان

نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: تویسرکان در صورت ثبت جهانی در سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد(فائو) به پایتخت گردوی جهان تبدیل می‌شود.
رئیس پلیس راه استان همدان از افزایش هفت درصدی ترددهای اربعین در جاده‌های این استان خبر داد و گفت: در طرح اربعین امسال (۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲) ۲۲میلیون تردد با سامانه‌های تردد شمار به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد افزایش داشته است.
رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اورژانس استان نیازمند ۱۰۰ نیروی تکنسین است که بزودی ۳۵ نفر از این تعداد جذب می شوند.
کارشناس بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سبزیجات همدان آلوده به فاضلاب نیستند گفت: امسال سطح زیر کشت سبزی با فاضلاب در استان کم بوده و با متخلفان هم برخورد لازم صورت گرفته است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه امروز دولت به دنبال تکریم فعلان اقتصادی است گفت: یکی از برکات تحریم‌ها این بود که اقتصاد را از وابستگی به نفت فاصله داد.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: از آغاز طرح اربعین حسینی (۲۷ مرداد) تاکنون آمار تردد در راه‌های ارتباطی استان ۶.۴ درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: متأسفانه با وجود تأکیدات فراوان مقام‌ معظم رهبری نسبت به مسأله فرزندآوری، ذهن آحاد جامعه را نسبت به این امر مهم به عنوان یک واجب عینی و شرعی روشن نکرده‌ایم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: شرایط همدان عادی نیست بلکه کمبود معلم بحرانیست که باید حل شود و همدان نیاز به مجوزهای خاص دارد.
تیم هاکی بانوان همدان که طی سال‌های اخیر مقتدرانه در رقابت‌های قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف حضور دارد با قهرمانی در رقابت‌های بزرگسالان هاکی ۵ چمنی بانوان کشور جایگاه خود را محکم‌تر از همیشه حفظ کرد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل و نکوداشت اهالی قلم و فعالان فرهنگی حوزه ادبیات پایداری گفت: همدان توانایی جذب پنج هزار نیروی کار را دارد و اکنون برخی کارخانه ها و حتی کشاورزان نیروی کار ندارند و کارخانه ها دنبال نیروی کار هستند.
معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: تبدیل پیاده‌راه اکباتان به مرکز یا بازار صنایع‌ دستی یک گام مثبت در ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد

ساخت ۴۴ هزار واحد مسکن ملی طی ۴ سال در همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه ساخت ۴۴ هزار واحد مسکن ملی طی چهار سال در استان همدان تعریف شده است، گفت: تا پایان دولت به ۴۴ هزار واحد مسکن ملی در همدان خواهیم رسید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نهاوند گفت: موضوع مسکن فرهنگیان از استخوان‌های لای زخم است که برای دولت سیزدهم به ارث مانده است که با تشکیل نشست و پیگیری در صورت وجود زمین در شأن فرهنگیان، اقدام و براساس داشته‌های شهرستان تعیین‌تکلیف شود.
رییس کل دادگستری همدان گفت: با پیگیری های ستاد تالیف قلوب و کمیته های مصلحین و معتذرین ظرف چهار سال، پرونده های ۸۰ محکوم به قصاص به مصالحه ختم شد.
اولویت‌های همدان برای یک ‌سال؛

«بازار ملایر» تعیین حریم می‌شود

مسؤول ثبت و حریم و بافت‌های تاریخی استان همدان وضعیت مرمت، کاوش و ثبت آثار تاریخی این استان را تشریح کرد و از تعیین حریم «بازار ملایر» خبر داد.