مرکزی

رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک ضمن اشاره به اینکه واکسیناسیون گروه های سنی بالای ۸۵ سال ادامه دارد، گفت: پنج شنبه مورخ نهم اردیبهشت ۱۴۰۰ سومین روز از واکسیناسیون گروه هدف بالای ۸۵ سال بود، اما با توجه به اینکه توزیع مجدد و افزایش واکسن کرونا صورت گرفت بنابراین گروه بالای ۸۰ سال نیز مورد هدف قرار گرفتند و دعوت شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک ابراز کرد: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۵۶۱مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۵۴۴۰۵نفر رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی:

طرح محدودیت ترافیکی کنترل کرونا ادامه دارد

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: تداوم طرح محدودیت ترافیکی در استان به منظور کنترل کیفیت شیب تند ابتلا به کرونا ضروری است و با رانندگان متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

کرونا ویروس، این روزها بیشتر از هر کلمه ای نام منحوس آن را می شنویم، بیش از هر جمله ای جمله در خانه بمانید را می شنویم و بیش از هر سخنی، آمار مبتلایان و جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس منحوس آزارمان می دهد؛ ویروسی که اکنون دنیا دل به ایمنی واکسن آن خوش کرده و امیدوار است این امنیت هر چه سریعتر در دنیا ایجاد شود.
استان مرکزی، پایتخت صنعتی ایران نیز این روزها حال و احوال خوشی ندارد و دیگر کمتر کسی این استان را با پسوند صنعتی یاد می کند، این روزها پسوند قرمز و سیاه یدک کش استان شده و بیمارستان ها و کادر درمان در تکاپوی از بین بردن این سایه سهمگین از آسمان استان هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین:

مبتلایان به کووید۱۹ دو و نیم برابر شده اند

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: شمار مبتلایان به کووید ۱۹ این شهرستان در موج چهارم کرونا افزایش ۲ و نیم برابری داشته و ۶۴۵ بیمار مبتلا به کرونا فروردین امسال در خمین شناسایی شدند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان مرکزی:

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات با حساسیت فضای مجازی را رصد می‌کند

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان در ایام تبلیغات و برگزاری این رخداد سیاسی با حساسیت فضای مجازی را رصد می‌کند و با توجه به شیوع کرونا باید از امکان فضای مجازی در گرم کردن تنور انتخابات بیشترین بهره برده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک:

۱۸ فوتی و شناسایی ۴۸۹مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۱۸ فوتی و ۴۸۹مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی در ۲۴ساعت گذشته شناسایی شده است .
فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، موجبات گسترده شدن مهر و مودت بیشتری بین مردم می شود، از آنجایی که انجام اعمال نیک و خداپسندانه در تمامی روزهای سال ضمن ارتقای سطح روحیه فرد عمل کننده، ابعاد مثبتی همچون توسعه فرهنگ اجتماعی، گسترش رفتارهای انسان دوستانه و رفع نیاز نیازمندان را نیز به همراه دارد، اطعام نیازمندان به خصوص در ماه مبارک رمضان، نیز آثار بسیار مثبتی در جامعه خواهد داشت که خداوند بر انجام آن بسیار تاکید کرده است؛ لذا این عمل خداپسندانه و نوعدوستانه هر ساله از سوی مردم و برخی از نهادهای مسوول در این زمینه انجام می شود.

شیوع اپیدمی کرونا، آسیب های بسیاری را به اقشار مختلف مردم وارد کرد، از جمله قشری که در این میان آسیب جدی از لحاظ اقتصادی دیدند اصناف و کسبه هستند که برای کنترل ترددها و کاهش رفت و آمد مردم به مراکز خرید با تعطیلی از سوی ستاد کرونا مواجه شده اند، تعطیلی مداوم اصناف در گروه های شغلی مختلف موجی از نارضایتی را بین این قشر ایجاد کرده است. تعطیلی که ضمن رکود درآمد، آنها را با مشکلات دیگری همچون از بین رفتن سرمایه در گردش و از دست دادن مشتری نیز مواجه کرده است، از این رو انتظار می رود مسئولان ذیربط با برنامه ریزی مدبرانه ای نسبت به تعطیلی اصناف تصمیم گیری کنند.
اجرای پویش اطعام مهدوی در استان مرکزی انجام شد؛

توزیع ۲۰۰ بسته غذایی توسط حوزه علمیه بین ایتام و محسنین

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: با اجرای مرحله دوم توزیع کمک های مومنانه واجرای رزمایش ملی بخشش ایرانیان و اطعام مهدوی تعداد ۲۰۰بسته معیشتی توسط خیر وحامی امداد وحوزه علمیه به ایتام و محسنین کمیته امداد منطقه دو اهدا شد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

نبود امکانات علت اصلی عدم سرمایه گذاری

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: فراهم نبودن امکانات استاندارد در واگذاری زمین و تامین برق، مهمترین مانع رشد سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی زادگاه امام راحل است.