محسن شانقی خبر داد:

کشف ۴۱ هزار و ۱۹۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴۱ هزار و ۱۹۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی ماه رمضان امسال در طرح نظارت بر مراکز تهیه و عرضه مواد خام دام و طیور این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

تصویر کشف ۴۱ هزار و ۱۹۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان مرکزی

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، محسن شانقی روز چهارشنبه افزود: یک هزار و ۳۴۸ کیلوگرم این فرآورده های دامی از مراکز عرضه و فروش، ۳۵ هزار و ۲۹۰ کیلو گرم از کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی و چهار هزار و ۵۶۰ کیلو گرم از سایر واحد‌ها و مراکز تحت نظارت دامپزشکی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۶۰ مرکز عرضه، نگهداری، کشتارگاه، بسته‌بندی و خودروی حمل فرآورده‌های خام دامی در استان مرکزی وجود دارد که ۲ هزار و ۳۵۰ مورد بازدید توسط ۴۶ گروه نظارتی و بازرسی دامپزشکی در طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد خام دام و طیور در ماه مبارک رمضان از این واحدها انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۷۹۷ مورد بازدید در این مدت از مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی، ۱۵۷ مورد کشتارگاه‌ها و مراکز بسته بندی و ۳۹۶ مورد بازدید از سایر واحد ها و مراکز تحت نظارت دامپزشکی انجام شد.

شانقی افزود: ۴۸ مورد نمونه‌برداری نیز در این مدت از واحدهای عرضه و فروش، کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی و سایر واحدهای تحت نظارت انجام و ۶ مورد به‌دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

289418

مطالب مرتبط