مرکزی

فرماندار شهرستان کمیجان گفت: با افزایش روند مراجعه‌های بیمارستانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان، ۱۰ تخت بستری با همکاری بسیج و مدیریت بیمارستان قدس اراک به ظرفیت بیمارستان امام علی ( ع) کمیجان اضافه شد.

مدیریت شهری از مهمترین مباحث اداره هر شهری است که باید با شناخت از نیازها، علایق و سلیقه شهروندان آن شهر در بخش فرهنگی و اجتماعی در راستای رفع نیازهای ساکنان آن شهر از سوی مدیران مربوطه اجرایی شود.
در این راستا تجربه، تخصص و انگیزه و ایده های نو بسیار می تواند مدیران شهری را همیاری کند.
استفاده از هنرمندان بومی شهر برای انجام اقدامات فرهنگی و هنری، اقدامات زیبا سازی و مبلمان شهری از راهکارهای اساسی در این حوزه تلقی می شود.
جوانان هنرمند با باورها، ایده ها و نوآوری های خلاقانه می توانند در ارتقای زیبا سازی و مبلمان شهری بسیار تاثیرگذار باشند.

با اجرای پویش اطعام مهدوی در اراک انجام شد:

اهدای ۱۲۱ بسته معیشتی توسط خیر

رییس کمیته امداد امام (ره) منطقه دو شهرستان اراک، گفت: خیر این شهرستان ۱۲۱ بسته معیشتی با اعتبار ۳۷ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت اهداء کرد.

گیوه نوعی پاپوش سنتی ایرانی است که بخش رویه آن با الیاف پنبه ای بافته می شود و زیره آن نیز از چرم است که بیشتر در فصول گرم و خنک مصرف داشته است. در حال حاضر تنها در برخی از شهرستان‌ها و روستاها از آن استفاده می‌شود. به‌دلیل استفاده از نخ و بافتی پارچه‌ای، پا در آن عرق نمی‌کند .

گیوه سنجان بعنوان یکی از صنایع دستی برتر استان مرکزی شناخته می شود و در حال حاضر این محصول طرفدارن خاص خودش را دارد محصولی کاملا ایرانی با قدمت واصالت بالا که در سنجان اراک تولید می شود .گیوه آجیده ازجمله گیوه های سنتی است که در شهر سنجان در حومه اراک تولیدشده و از کیفیت خوبی برخوردار است قابل ذکر است که این مدل گیوه چپ و راست ندارد در هر دوپا میشود پوشید.

این گیوه در نوع خود از بهترین گیوها می باشد و از مواد مرغوبی تشکیل می شود.

مواد مورداستفاده شامل : نخ یا پرک-park ،چرم نازک سنتی ( برای پشت پا)، چرم ضـخیم سـنتی ( بـرای زیر پا)، چرم صنعتی (برای آستر پشت پاشنه)، نوار-nouar ) برای چسباندن به دور گیوه )، سریش و نوار آستر هستند.

استفاده از نخ پنبه ابی در این نوع گیوه باعث معروفیت آن شده و ویژگی خاصی به آن بخشیده است به نوعی که پا در آن عرق نمی کند. همچنین این گیوه دارای بند چرمی در قسمت انتهایی خود است که پوشیدن آن را ساده تر می کند و دیگر نیازی به پاشنه کش نخواهید داشت. همچنین گیوه‌های تخت آجیده، که کف تخت آن با نخ آج خورده است ازاستحکام زیادی و دوام بالایی برخوردارند.

بافت رویه گیوه به دست خانم ها مسن انجام میشودکه به آن در زبان محلی جوراب گفته میشود و توسط آقایان مسن زیره کفش به رویه وصل میشود و در آخر نام گیوه به خود میگیرد. در حال حاضر تعداد خانم ها و آقایانی که این کار را انجام می دهند در شهر سنجان بسیار کم است و جوان استقبالی نشان نمیدهند و آرام آرام این شغل در این منطقه به دست فراموشی سپرده می شود.
مدیر شبکه بهداشت شهرستان فراهان گفت:

۲ هزار و ۷۳۲ تست سریع کرونا در این شهرستان انجام شده

مدیر شبکه بهداشت شهرستان فراهان گفت: ۲ هزار و ۷۳۲ تست سریع کرونا در راستای قالب طرح شهید سلیمانی از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در این شهرستان انجام شده که نتیجه ۲۳۴ تست مثبت بوده است.

یادداشت/ رسیدن به توسعه پایدار در کشورهای در حال توسعه بدون حضور جوانان ممکن نیست، جوانان سرشار از انرژی ، پویایی ، قدرت بدنی و دانش و جسارت کافی
برای توسعه شهرها هستند.
بازی جدید کرونا در پوشش حساسیت فصلی:

کرونا در پوشش حساسیت فصلی

حساسیت فصلی از جمله مشکلاتی است که با تغییر فصل به خصوص فرا رسیدن بهار در برخی از افراد مشاهده می شود.
آبریزش بینی، عطسه و حتی مشکلات گوارشی از جمله این علایم است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک:

۱۵۰۰ دستگاه تاکسی، همیار فرهنگسازی در شهر اراک می شوند

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، از
نصب برچسب های جدید و ابتکاری نرخنامه کرایه تاکسی های اراک با رویکرد فرهنگی، اجتماعی خبر داد.

مدیرتوزیع برق شهرستان تفرش خبر داد:

اصلاح 67کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی با کابل خودنگهدار

مدیرتوزیع برق شهرستان تفرش از اصلاح 67کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی با کابل خودنگهدار در نقاط مختلف شهری وروستایی این شهرستان با اعتباری بالغ بر60میلیارد ریال طی یکسال اخیر خبر داد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آشتیان گفت: درسال 1399 علاوه بر اقدامات مهم برای تامین آب شهر آشتیان و روستاهای این شهرستان ، مشکل تامین آب 5 روستای این شهرستان به طور کامل برطرف شد.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی خبر داد؛

توزیع ۱۷ هزارو ۷۸۰ غذای گرم بین نیازمندان

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: از ابتدای فعالیت آشپزخانه‌های اطعام مهدوی- تبرک رضوی در ماه مبارک رمضان، ۱۷ هزار و ۷۸۰ پرس غذای گرم و افطاری ساده در میان نیازمندان و مددجویان استان مرکزی توزیع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک اظهار کرد: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۶۰۶ مورد جدید ابتلا در ۲۴ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۴۸۷۵۱نفر رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان شازند گفت: در موج چهارم کرونا، ۲سوم ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان تامین اجتماعی به‌عنوان تنها مرکز درمانی این شهرستان با بیماران کرونایی اشغال شده و کمتر از یک سوم تخت‌ها در اختیار خدمات درمانی به سایر بیماران است.

مدیر بیمارستان امیرکبیر اراک:

بیماران کرونایی ملاقات ممنوع هستند

مدیر بیمارستان امیرکبیر اراک گفت: از حجم بالای ملاقات بیماران کرونایی به ستوه آمده ایم و مردم بدانند که ملاقات بیماران کرونایی اکیدا ممنوع است.