گیلان

۶۱ طرح مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در استان‌های هرمزگان، گیلان، بوشهر، قم، ‌ آذربایجان شرقی و مرکزی به ارزش ۹۲۰۰ میلیارد تومان به‌شکل ویدیوکنفرانسی از سوی رییس جمهوری در چهل و یکمین هفته از افتتاح‌ طرح‌های ملی به بهره برداری رسید.
مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان:

تولید طلای سرخ در گیلان افزایش یافت

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد: تولید و متقاضیان کشت زعفران در استان افزایش یافته است.
محسن رضایی در جمع خبرنگاران:

ابهامات و سوالات زیادی در طرح FATF وجود دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان اینکه فعلا تصمیم خاصی در خصوص طرح FATF اتخاذ نشده است، اظهار داشت: ابهامات و سوالات زیادی از تمام ابعاد طرح FATF داریم که در دست بررسی‌های کارشناسانه است.
مدیرکل زندان های گیلان عنوان کرد: با همت خیرین جهادی شهرستان بندر انزلی ۱۸ زندانی را با تامین ۱۵۰ میلیون تومان به آغوش گرم خانواده بازگرداندیم.

مدیرکل شیلات استان:

۴ تن خاویار در گیلان استحصال شد

مدیرکل شیلات گیلان گفت: حدود ۷۰۰ تن انواع ماهیان خاویاری توسط شیلات تولید و حدود چهار تن خاویار استحصال شد.
به دلیل بیماری سرطان؛

کمدین محبوب گیلانی درگذشت

بازیگر و طنز پردار گیلانی پس از هفت ماه تحمل درد بیماری سرطان درگذشت.
معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

گیلان جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزه کتاب‌های کیفی دفاع مقدس

معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه سال گذشته ۷۱۱ عنوان کتاب دفاع مقدس در سطح کشور مدیریت و تولید شده است، گفت: استان گیلان جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزه کتاب‌های کیفی دفاع مقدس است و آثار قابل قبولی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی رشت مطرح کرد:

۲۷ روستا در انتظار کاهش رنج تولید برنج

مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: مطالعات ۲۷ روستای شهرستان رشت برای تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری که موجب کاهش رنج تولید برنج می شود، به اتمام رسیده است.
شهردار لنگرود گفت: پل خیابان جدید درویشان‌ بر به لیلا شهر تا ۲۲ بهمن افتتاح می شود و به دلیل تراکم شهر لنگرود باید این شهر را توسعه دهیم و اجرا این طرح موجب می شود پروژه احیاء گردد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت:

۷۶ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آب روستاهای تالش

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اعلام اینکه ‌۷۶ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و اصلاح شبکه آبرسانی روستاهای تالش در نظر گرفته شده است گفت: به فراخور تامین اعتبار و مرحله به مرحله هزینه خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان از شناسایی هزار و ۷۰۰ خانواده گیلانی دارای دو فرزند معلول به بالا،خبر داد و گفت: در سال گذشته تمام خانواده‌های دارای ۳ تا ۵ معلول در استان غربالگری شدند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: رفع تصرف و آزاد سازی 350 هزار متر مربع عملیات رفع تصرف از بستر 25 ساله رودخانه سفید رود در شهرستان آستانه اشرفیه، توسط آب منطقه ای گیلان، اجرا شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نمی خواهیم فضای جامعه را پلیسی کنیم، تصریح کرد: با فعال کردن ستاد امر به معروف و نهی از منکر می خواهیم اخلاق را در جامعه ترویج دهیم بنابراین نیازمند همکاری و تعاون همه دستگاه ها در این زمینه هستیم.
سرپرست منابع طبیعی گیلان، با اشاره به وضعیت مرزی اراضی ملی و مستثنیات در حوزه زراعت چوب، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه کاداستر به سرعت و شدت در استان در حال اجراست و تا شهریورماه ۱۴۰۰ صد درصد تکمیل خواهد شد.