گیلان

با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی و شرکت پایش خرده فناوری های معمارانه؛

برگزیدگان رقابت عکاسی از نمایشگاه خیابان “رشت میان دو انقلاب” معرفی شدند

برگزیدگان رقابت عکاسی از نمایشگاه خیابانی”رشت میان دو انقلاب” که ماحصل همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و شرکت پایش خرده فناوریهای معمارانه بود، معرفی شدند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: خواهان توقف بهره برداری از جنگل ها در برنامه هفتم هستیم و ما در سازمان جنگل ها و مراتع کشور بر مبنای کارشناسی های انجام شده، استمرار توقف بهره برداری از جنگل ها را ضرورتی اساسی می دانیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: حضور بارز فعالان گردشگری استان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران، جلوه های جهانی این استان را به مخاطبان معرفی می کند.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی به پروژه های راه و شهرسازی اختصاص می یابد، گفت: در حال حاضر افزون بر ۱۰۴ پروژه در بخش راه و شهرستانی در استان در دست اجراست.
در جلسه هم اندیشی شورای شهر انزلی و منطقه آزاد انزلی مطرح شد؛

تشکیل کارگروه مشترک به منظور جذب سرمایه گذار در شهرستان بندر انزلی

نقوی در جلسه “هم اندیشی شورای شهر انزلی و منطقه آزاد انزلی” بیان کرد: منطقه آزاد انزلی مزیتی مضاعف بر مزایای موجود بندر انزلی و استان گیلان در عرصه ملی و بین المللی است.
معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به آسیب های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا مراکز فرهنگی و هنری، گفت: امروز تعطیلی این مراکز به دلیل وجود این مشکلات دغدغه متولیان است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان؛

لاهیجان سه بار نامزد انتخاب پایتخت کتاب بود

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: لاهیجان تاکنون سه بار نامزد انتخاب پایتخت کتاب شده است و امیدواریم با حمایت‌های بیشتر شاهد تکرار این افتخار باشیم.
مدیرکل مدیریت بحران گیلان عنوان کرد؛

آمادگی کامل گیلان برای بحران احتمالی بارش برف

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از آمادگی استان برای بحران احتمالی بارش برف در پایان هفته خبر داد و گفت: ۳۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در حالت آماده باش هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد؛

خدمات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تا سقف ۳ میلیارد تومان

فریبرز سعیدی کیا اظهار کرد: واحدهایی که مشکل کمبود تامین وثیقه دارند می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم از خدمات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تا سقف ۳۰ میلیارد ریال استفاده کنند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

تحقق ۸۵ درصدی اشتغال در بخش کشاورزی

امسال هزار و ۵۰۰ نفر با همکاری سازمان جهاد کشاورزی گیلان مشغول به کار شدند. ‏
ولی جهانی از ثبت چهار اثر میراث طبیعی گیلان در فهرست آثار ملی خبر داد و افزود: آثار طبیعی ثبت شده شامل تالاب امیربکنده از توابع خشکبیجار، درخت سرخدار منطقه شفت، باغ فلاحت یا ایستگاه تحقیقات گل‌وگیاه لاهیجان، آبشار میلاش اشکورات بودند که پرونده‌های آن‌ها مورد تایید قرار گرفتند.
جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد انزلی با ریاست مهندس سید مهدی نقوی، سرپرست سازمان و با حضور نمایندگان دستگاه های اداری استان و بخش های مختلف سازمانی برگزار شد.