گیلان

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه تاکنون ۱۵۸ فقره جریمه برای تردد خودروها با پلاک غیربومی در هفت شهر قرمز و نارنجی ثبت شده، گفت: ترددهای غیر ضرور کم شده، فقط بخش قابل توجهی از ترددها مربوط به کارمندان و شاغلان ادارات است.
مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه با همکاری مردم ذخیره خونی استان به حد مطلوب رسیده است، گفت: بیماران تالاسمی و جراحی‌های قلب نیازمند خون تازه زیر ۱۰ روز هستند، در استان علاوه‌بر جراحی‌های قلبی که روزانه انجام می‌گیرد، ۹۱۷ بیمار تالاسمی داریم که میانگین ماهانه دو بار خون دریافت می‌کنند لذا همواره به اهدای مستمر خون نیاز داریم.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، گفت: آمریکا در جهان بین‌الملل و اقتصادی در حال افول بوده و دیگر آمریکا یک قدرت کامل نیست و در کنار دیگر قدرت‌های اقتصادی جهان قرار می‌گیرد.
مدیر امور برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:

رنج کشاورزان از هزینه‌های سرسام‌آور تولید برنج

مدیر امور برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هزینه‌های سرسام‌آور تولید برنج رنج تولید این محصول را دو چندان می‌کند.
مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد:

ساخت ۲۵۰ واحد مسکن مددجویان گیلان تا پایان سال

مدیرکل بهزیستی گیلان، با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۱۰۰ واحد مسکن مددجویان در دست ساخت است، اظهار کرد: امسال ۲۵۰ واحد را تحویل دادیم و تا پایان سال ۲۵۰ واحد دیگر تحویل داده می شود.
فرمانده انتظامی صومعه ‌سرا خبر داد:

کشف ۴۵ تن چوب قاچاق در صومعه ‌سرا

فرمانده انتظامی صومعه ‌سرا از کشف ۴۵ تن چوب جنگلی قاچاق از چهار کامیون و چهار خودروی نیسان در این شهرستان خبر داد.
فرمانده انتظامی سیاهکل گفت:

کشف بیش از ۳ تن گندم قاچاق در سیاهکل

فرمانده انتظامی سیاهکل گفت: ۳ تن و ۲۰۰ کیلوگرم گندم قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال در این شهرستان از یک خودرو باری نیسان کشف شد.
سرپرست منابع طبیعی رودسر عنوان کرد:

رفع تصرف ۲۳ هزار مترمربعی اراضی ملی و جنگلی رودسر

سرپرست منابع طبیعی رودسر، از رفع تصرف حدود ۲۳ هزار مترمربعی اراضی ملی و جنگلی شهرستان رودسر خبر داد و گفت: با کاشت نهال های جنگلی بومی، عرصه ملی رفع تصرف شده مجددا احیا و تبدیل به جنگل می شود.
مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد:

اطفای کامل حریق جنگل های ماسال و شاندر من

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، مساحت موثر آتش سوزی در منطقه ماسال و شاندر من را بین ۴۰ تا ۵۰ هکتار دانست و گفت: علاوه بر این، هفت فقره از حریق های کوچک و لکه ای در سطح استان مهار شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان عنوان کرد:

لزوم جابجایی ساکنان حریم ۲۵ ساله رودخانه های گیلان

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به چرایی وقوع سیل در منطقه، اظهار کرد: ساخت و ساز بی رویه و قطع درختان در بالادست به پوشش گیاهی آسیب زده است و در بارش های شدید، شاهد جاری شدن سیل در پایین دست هستیم.
رئیس ستاد فرمان اجرایی امام(ره) عنوان کرد:

تلاش برای تولید واکسن کرونای ایرانی از ۷ مسیر

رئیس ستاد فرمان اجرایی امام(ره)، با اشاره به همگامی ایران در تولید واکسن کرونا با کشورهای پیشرفته، یادآور شد: علاوه بر اینکه کیت های تشخیص سریع کرونا را تولید کردیم، تلاش می کنیم تولید واکسن نیز از هفت مسیر دنبال شود.
مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت:

رنج "انبوه گیلانی" در فقر بسته‌بندی‌های شیک

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: بسته‌بندی مدرن و شیک موجب می‌شود، ارزش افزوده بالای تولید انار به باغداران برگردد، این در حالیست که این محصول هم اکنون از فقر بسته‌بندی رنج می‌برد.
نماینده عالی دولت در گیلان، پرهیز از سفر به استان را مطالبه عمومی مردم دانست و گفت: لازم است آحاد شهروندان با تقویت حس مسئولیت شناسی، گامی اصولی در قطع چرخه انتقال ویروس کرونا بردارند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

قصه پرغصه گیلان از رنج ساخت خانه دوم

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در صورتی که کشاورزی توجیه اقتصادی نداشته باشد،استان ما از ساخت خانه های دوم ساکنین سایر استانها رها نخواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از دستیابی تولیدکنندگان استان به فناوری تولید پارچه "بایکو" از لایه های بهداشتی قابل استفاده در ماسک خبر داد و گفت: تولید پارچه بی بافت اسپان باند دولایه و لایه وسطی ماسک به نام "بایکو" به میزان بیش از یک میلیون متر مربع به صورت روزانه آغاز شده است.