گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه طلاق های صوری و قانون بازماندگان برای فرزندان اناث متاسفانه با سوء استفاده های بسیار همراه است، افزود: ضرورت بازنگری در این قوانین با توجه به شرایط الزامی است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد؛

کسب رتبه ممتاز اقتصاد مقاومتی توسط منطقه آزاد انزلی/ تحقق ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به کسب رتبه ممتاز اقتصاد مقاومتی توسط این سازمان گفت: صادرات و صادرات مجدد منطقه آزاد انزلی از مرز ۱۵۰ میلیون دلار گذشت.
استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تسهیل فرایندهای کارآفرینی و سرمایه گذاری عنوان کرد: لازم است گیلان با اهتمام جدی اتاق بازرگانی، در الکترونیکی کردن فرآیندهای اداری و روان سازی امور پیشتاز باشد.
استاندار گیلان با بیان اینکه درخصوص کالاهای اساسی و سایر اقلام مصرفی نگرانی وجود ندارد و ذخیره‌سازی کافی انجام شده، افزود: به عنوان یکی از استان‌های تولیدکننده، مردم نباید نگران تأمین مرغ باشند.
فتحعلی‌شاه حتی بعد از شکست قطعی سپاه ایران و سرازیر شدن سربازان روسیه به آذربایجان، باز به قول سعید نفیسی «دست از اشتلم برنمی‌داشت» و می‌گفت اگر همین حالا هم اراده کنم سن‌پترزبورگ را به آتش می‌کشم!
مهدی نقوی در گفت و گو با مدیرعامل منطقه ویژه لوتوس آستراخان:

لزوم بهره گیری از ظرفیت های ترانزیتی دو بندر انزلی و کاسپین

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با سرگئی میلوشکین مدیر عامل منطقه ویژه لوتوس آستراخان به صورت تصویری گفتگو کرده و در خصوص سازوکارهای توسعه مناسبات فی مابین در چارچوب کریدور شمال-جنوب و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به بحث و تبادل نظر پرداخت.
با تصمیم کمیته شهرستانی؛

اقامه نماز جمعه در ۱۳ شهر گیلان

حجت الاسلام عادلی: در ادامه همکاری و همراهی با ستاد مبارزه با ویروس کرونا و تصمیم کمیته استانی ، نماز جمعه این هفته در شهرهای لاهیجان، رودسر، چابکسر، کلاچای، رحیم آباد، صومعه سرا، گوراب زرمیخ، رودبار، لوشان، منجیل، رستم آباد، آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر با وضعیت نارنجی با تصمیم کمیته شهرستانی (امام جمعه، فرماندار و مرکز بهداشت) است.
یک نماینده مجلس گفت: هیچ واکسنی نه در مجلس، نه درمانگاه مجلس یا بیمارستان خاصی برای تزریق نمایندگان وجود ندارد، اطلاعی ندارم که شاید نماینده‌ای در حوزه انتخابیه یا شهرش این واکسن را دریافت کرده یا نه، اما در مجلس و به صورت خاص برای نمایندگان همچین سهمیه قائل شده باشند صحت ندارد.
استاندار گیلان صیانت از حقوق کودک در نظام اسلامی ایران را دارای جایگاهی رفیع دانست و با اشاره به نقش موثر ارتباط عاطفی مستحکم میان اعضای خانواده در تربیت صحیح کودک، گفت: کودکان، سرمایه‌های اجتماعی هستند و برای رشد و بالندگی جامعه، باید به حقوق آنان توجه همگانی صورت گیرد.
در بازدید معاون فنی و زیربنایی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد از منطقه آزاد انزلی بیان شد:

حمایت از تسریع در اجرای دستور رییس جمهور مبنی بر اتصال راه آهن به بندر کاسپین

دکتر مصطفی خانزادی معاون فنی و زیربنایی، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از طرح های عمرانی و زیرساخت منطقه آزاد انزلی بویژه روند اتصال راه آهن به مجتمع بندری کاسپین بازدید به عمل آورده و با مهندس سید مهدی نقوی، سرپرست سازمان در خصوص مسائل مرتبط با این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداخت.
ولی جهانی، معاون میراث‌فرهنگی گیلان از موافقت با کلیات طرح مرمت، احیا و تبدیل عمارت تاریخی شهرداری رشت به موزه مردم‌شناسی گیلان در هفتمین جلسه کمیته فنی استان خبر داد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد:

مجوز مشروط سفر در نوروز ۱۴۰۰ صادر شد | ممنوعیت نصب چادر در پارک‌ها

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا برای انجام سفرهای نوروز ۱۴۰۰در قالب تورهای مسافرتی و نیز با رزرو مراکز اقامتی دارای مجوز متقاعد شد.
فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان طی گزارشی با برنامه "من ایرانیم" از شبکه رادیویی گیلان به اهمیت نقش صنایع کوچک در بهبود روند اقتصادی کشور و ایجاد کارآفرینی و اشتغال در جامعه پرداخت و از صنایع کوچک به عنوان پل مواصلاتی توسعه صنعتی و رونق اقتصادی نام برد.