گیلان

ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان؛

در اولین روز بیش از ۶۰ داوطلب ثبت نام شدند

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با اشاره به ثبت نام بیش از ۶۰ نفر در روز نخست ثبت نام انتخابات شوراها، گفت: ۹۰ درصد ثبت نام ها مربوط به آقایان است.
جریمه تردد درایام نوروز؛

سفر به استان گیلان ممنوع است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه تابع ستاد تصمیمات مقابله با کرونا  برای اجرای طرح ها و برنامه هستیم، گفت: براساس مصوبه قبلی،  سفر به استان گیلان ممنوع است.
نام‌نویسی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز ۲۰ اسفند ماه در سراسر کشور آغاز می شود و افراد ،شخصیت‌ها ، نیروهای گیلان که این توانمندی را در خود می بینند برای نامزدی در انتخابات شوراها در ۵۵ شهر و ۲ هزار و ۱۸۶ روستا آماده می‌شوند.
نشان گواهی رعایت حد مجاز آلاینده ها برای کشاورزان گیلانی؛

10 محصول در سال جاری موفق به دریافت این نشان شدند

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سال زراعی جاری ۱۰ محصول گواهی شده و ارگانیک کشاورزی "دارای گواهی نشان رعایت حد مجاز آلاینده‌ها" در گیلان تولید شده است.
مدیر پروژه «بانی جنگل»، با بیان اینکه طرح جنگل کاری مشارکتی در پنج ناحیه رویشی ایران اجرایی می شود، تصریح کرد: در راستای این طرح به مدت پنج سال از نهال های کاشته شده نگهداری می کنیم و صفر تا صد کار با مشارکت جوامع محلی انجام می شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت : باید دانشگاه ساز و کارهای نو و روش های دانش بنیان را در فرا روی صنعت قرار دهد تا این بخش بتواند بهره وری لازم را برای اهداف توسعه ای کشور داشته باشد.
سرپرست معاونت پژوهشی و آموزشی پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی، بهره برداری بی‌رویه از رودخانه‌ها به منظور رفع نیازهای کشاورزی، تغییر کاربری اراضی جنگلی به شالیزار و دفع مواد زاید شامل فاضلاب ها را موجب کاهش حق آبه زیست محیطی تالاب انزلی دانست.
تداوم وضعیت هشدار زرد در گیلان؛

فقط چهار شهرستان در وضعیت آبی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: جز چهار شهرستان این استان بقیه در وضعیت زرد و نارنجی از نظر شیوع کرونا و آمار بیماران مبتلا و بستری به کووید ۱۹ قرار دارند.
با تشکیل کمیته پلمپ ساختمان های غیرمجاز در دادگستری گیلان؛

مجازات قانونی مدیرانی که چشم بر ساخت و سازهای غیر اصولی میبندند

فلاح میری از قدام دادگستری گیلان برای تشکیل کمیته پلمپ ساختمان‌های غیرمجازی که در اراضی نسقی ساخته می‌شود خبر داد و گفت: سازندگانی که اقدام به ترک پلمپ کردند تحت تعقیب قرار گرفتند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان گفت: قبلا قاچاقچیان با کامیون و وانت بسیار علنی اقدام به قاچاق چوب می کردند، اما تشدید اقدامات حفاظتی موجب شده اقدام به تغییر شگرد در قاچاق چوب کنند و شاهد چند مورد قاچاق خانوادگی بودیم.
تشدید نظارت بر بازار شب عید در آستارا؛

اقدامات قاطع تغزیرات حکومتی در برخورد با متخلفان اقتصادی

فرماندار آستارا از دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار خواست: در آستانه عید نوروز بر قیمت و نحوه عرضه کالاها و خدمات نظارت بیشتر داشته باشند و با متخلفان اقتصادی قاطعانه برخورد کنند.