مدیر مخابرات استان:

گیلان بیش از 6 هزار مشترک فیبر نوری دارد

مدیر مخابرات منطقه گیلان با بیان اینکه پهنای باند شبکه اینترنت در دوران کرونا از ۱۵ گیگابایت به ۶۰ گیگ افزایش یافته استف گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ مشترک در مناطق شهری استان با فیبر نوری از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند
تصویر گیلان بیش از 6 هزار مشترک فیبر نوری دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، علیرضا پارسائی، مدیر مخابرات منطقه گیلان از سرعت اجرای طرح توسعه اینترنت برای استفاده عموم مردم برای کسب و کار‌های اینترنتی و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان در دوران کرونا خبر داد و گفت: پهنای باند شبکه اینترنت در این دوران از ۱۵ گیگابایت به ۶۰ گیگ افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ مشترک در مناطق شهری استان با فیبر نوری از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند، افزود: در مناطق روستای نیز با توسعه شبکه‌ها، امکان استفاده از اینترت 3G و 4G برای مشترکان فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه گیلان گفت: همچنین در راستای طرح توسعه شبکه اطلاعات، ۶۰۰ سایت 3G و 4G در نظر گرفته شده است که تاکنون ۳۰۰ سایت با این امکانات راه اندازی شده است.

پارسائی، با اشاره به اینکه تنگنا‌هایی در اجرای طرح توسعه مخابراتی پیش رو داریم، افزود: در تلاشیم با اصلاح تعرفه‌های مخابراتی روند اجرای طرح توسعه اینترنت را بیش از پیش افزایش دهیم.

او تصریح کرد: در دوران شیوع کرونا علاوه بر توسعه شبکه‌های اطلاعاتی و پوشش اینترنتی همراه اول، همچنین زمینه افزایش سرعت اینترنت اپراتور‌های دیگر از جمله ایرانسل و رایتل را نیز فراهم کردیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

288549