مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد:

لزوم بهره‌گیری از فضای مجازی در ارتقاء حس اعتماد در جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن تاکید بر ارتقاء اعتماد و احساس مسئولیت اجتماعی در جامعه گفت: باید از فضای مجازی جهت جلب اعتماد عمومی بهره گیریم و آن را در حوزه‌های مختلف گسترش دهیم تا بتوانیم مطلوب‌ها را بسازیم.
تصویر لزوم بهره‌گیری از فضای مجازی در ارتقاء حس اعتماد در جامعه

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، فیروز فاضلی امروز در آیین اختتامیه پویش «اعتماد بیدار» با تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات گفت: روابط عمومی شغلی پر مشقت و حساس است که حوزه و گستره کاری بسیار وسیعی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه همکاران روابط عمومی این اداره‌ کل جوان، فعال و زحمتکش هستند افزود: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار موفق بوده و در رده بالای کشوری قرار دارد.

وی در ادامه با تاکید بر درک زمان، آن را بهره‌گیری مناسب از فرصت‌ها دانست و اظهار داشت: فردی که فاقد درک زمان باشد در درک زبان و زندگی نیز مشکل پیدا کرده و ساکن خواهد بود درحالیکه درک زمان فرصتی جهت عجین شدن با فضای کنونی است و باید آن را غنیمت شمارد.

فاضلی با اشاره به شیوع کرونا که موجب توسعه فضای مجازی و بهره‌گیری از آن در حوزه‌های مختلف شد، تصریح کرد: فضای مجازی که زمانی مورد انتقاد بسیاری بود امروز وارد جریان زندگی شده و به ابزاری مطلوب برای بقا و توسعه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در دنیای کنونی زیرساخت‌های مباحثی چون فضای مجازی، دیجیتال، هوش مصنوعی و ... برای مردم نمایان شده و باید از این زیرساخت‌ها برای تولید محتوا بهره گرفت.

فاضلی با تاکید بر به ‌روزرسانی مباحث و مطالب مختلف مطابق با شرایط جامعه، متذکر شد: باید از نظر محتوا نیز نو شویم و نکات و مطالب گذشته را بازخوانی کنیم که این مهم با بهره‌گیری از ابزار جدید امکانپذیر است.

وی با اشاره به شالوده هرمونتیک که مشتمل بر دو بخش افق روزگار و افق انتظار است یادآور شد: افق انتظار موجب ماندگاری و عجین شدن بزرگانی چون حافظ و فردوسی با زندگی ما شده است. در واقع ما با اسطوره‌ها زندگی می‌کنیم و حرکات، رفتار و منش‌مان برگرفته از این اسطوره‌ها و استعاره‌های مفهومی زندگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه اپیدمی کرونا موجب تغییر سبک زندگی و بسیاری از مفاهیم شده است، یکی از این مفاهیم را مرگ اعلام کرد و افزود: امروزه مرگ به واژه‌ای طبیعی و مقوله‌ای انسانی تبدیل و مرگ اندیشی جایگزین مرگ باوری شده است.

وی مرگ را پایان زندگی این جهانی و مرگ اندیشی را آغاز زندگی دانست و اظهار داشت: مرگ اندیشی در زندگی کرونایی توسعه یافته و موجب تغییر سبک زندگی و ترک خصلت‌هایی چون غیبت، دروغگویی و ریا شده است.

فاضلی همه این تغییرات را منوط به وجهه جهان شمول انسان دانست و با بیان اینکه تفاوت‌های جهان شمول انسانی در سه چیز است ابراز داشت: ادب و احترام، راستگویی و صداقت و معتمد بودن سه وجه این تفاوت‌ها است.

وی فرافکنی را علت عدم اعتماد انسان‌ها به یکدیگر دانست و تصریح کرد: باید سطح اعتماد را در حوزه‌های مختلف جامعه ارتقا دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تکیه همه مسئولان کشور باید به نیروی انسانی فهیم و فرهیخته باشد افزود: انسان اگر درست شود جهان اصلاح می شود و این در گرو توسعه و ارتقاء اعتماد است.

وی ادامه داد: حلقه معتمد بودن بسیار مهم است و این اعتماد از درون خانواده شکل گرفته و به جامعه تسری می‌یابد. اگر اعتماد نباشد سرمایه اجتماعی هم وجود ندارد.

فاضلی با تاکید بر بهره‌گیری از ابزارهای جدید جهت تقویت حس اعتماد در جامعه خاطر نشان ساخت: باید از فضای مجازی جهت جلب اعتماد عمومی بهره گیریم و آن را در حوزه‌های مختلف گسترش دهیم تا بتوانیم مطلوب‌ها را بسازیم.

منبع: شبستان

289089

مطالب مرتبط