گیلان

فرماندار رضوانشهر با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها گفت: ساخت و ساز در روستاها باید مجوز داشته باشد و از احداث بنا در حریم رودخانه ها جلوگیری و با افراد متخلف برخورد شود.
کاهش ذخیره سد سفید رود به یک سوم؛

عدم پوشش برفی مناسب در گیلان نگران کننده است

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به ذخیره ۹۲۴ میلیون متر مکعبی آب در سد سفیدرود، گفت: در حال حاضر نگران کاهش ره آورد آب در سد سفیدرود و پوشش کم برفی در سطح استان هستیم.
از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو افتتاح میشود؛

طرح تامین آب شرب 8 روستای گیلان

همزمان با هفته چهل و چهارم پویش هرهفته- الف- ب- ایران طرح تامین آب شرب ۸ روستای استان گیلان روز سه شنبه از طریق ارتباط تصویری با وزیر نیرو به بهره برداری می رسد.
با دستور رئیس کل دادگستری گیلان؛

ترخیص کالای اساسی معطل مانده در گمرک انزلی

سیدمهدی فلاح میری گفت: با دستور رئیس کل محترم دادگستری گیلان و پیگیری انجام شده در دستگاه قضایی بخش اعظمی از کالای اساسی معطل مانده در گمرک انزلی ترخیص شده و یا در حال ترخیص است.
نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم تقویت امید و نشاط اجتماعی گفت: حرکت و تلاش برای تعالی با امید استمرار می‌یابد و لازم است افتخارات کشور برای نسل جوان، بازگو و فضاهای ورزشی و تفریحی از سوی شهرداری ها و دهیاری ها برای نشاط‌ افزایی نسل جوان توسعه یابد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: در اجرای طرح صیانت از جنگل ها از اوایل سال ۸۰ تاکنون، هشت هزار جنگل کاری در این استان انجام شده است.
معاون بنیاد شهید و ایثارگران گیلان خبر داد؛

مجوز استخدام ۱۲ هزار ایثارگر صادر شد

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به صدور مجوز استخدام ۱۲ هزار ایثارگر در کشور گفت: آزمون استخدام فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
اولین قطار پنج ستاره در شبکه ریلی کشور دو ساله شد؛

زیبایی‌های طبیعی در مسیر راه آهن قزوین- رشت یک مقصد گردشگری است

نیمه اسفند سال ۹۷ بود که سوت قطار، پس از سال ها انتظارٍ در گیلان شنیده شد؛ پروژه ای که قسمت اعظم آن در دولت تدبیر و امید انجام گرفت و به دلیل اهمیتش با حضور رئیس جمهوری و تعدادی از هیات های خارجی به بهره برداری رسید.
توانمندی منطقه کاسپین در افزایش سهم صادرات؛

استان گیلان سکوی جهش صادرات کشور است

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: استان گیلان با بهره‌مند بودن از ۳ بندر، ۴ اسکله و وجود شرکت‌های کشتیرانی سکوی جهش صادرات کشور است.