قرار گرفتن استان گلستان در مرز بحران آب

دبیر شورای اداری استان گلستان گفت: در کشورها و مناطقی که سرانه آب کمتر از هزار مترمکعب باشد در معرض بحران آب قرار دارند.
تصویر قرار گرفتن استان گلستان در مرز بحران آب

به گزارش سایت خبری پرسون، حاجی‌گلدی کر عصر روز جمعه در دهمین شورای‌ اداری مشترک استان و گنبدکاووس که با حضور مدیران‌ کل استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در فرمانداری شهرستان گنبدکاووس برگزار شد اظهار کرد: براساس نظر کارشناس کشورها و مناطقی که سرانه آب آنها کمتر از یک هزار و ۷۰۰ مترمکعب باشد، دچارتنش آبی می‌شوند و اگر این سرانه به کمتر از هزارمترمکعب برسد این منطقه و یا کشور دچار بحران‌آب می‌شود.

وی تصریح‌کرد: باتوجه به اطلاعات بدست آمده استان گلستان در مرز بحران‌ آب قرار دارد.

دبیرشورای‌اداری استان گلستان خاطرنشان‌کرد: در بیشتر نقاط کشور بیشترین مصرف در حوزه کشاورزی است اما در استان گلستان علاوه بر حفرچاههای‌ غیرمجاز کشاورزی مصرف‌ آب خانگی نیز بالا است.

وی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف توسط مردم ادامه داد:مصرف بهینه‌آب و اصلاح الگوی مصرف‌ آب مورد تاکید است و در کنار آن، فعالیت‌های فرهنگی با هدف مصرف درست آب در دستور کار مدیران قرار گیرد.

کر گفت: امروز در جلسه شورای‌ اداری مشترک استان و شهرستان گنبدکاووس ۶۵ پروژه شهرستان موردبررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

دبیرشورای‌اداری استان‌گلستان ابراز کرد: بخشی از مشکلات جامعه با استفاده از ظرفیت‌های موجود قابل رفع است و انتظار می‌رود مدیران با استفاده از این ظرفیت‌ها، این مشکلات را حل کنند.

منبع: فارس

506522