گلستان

فرمانده انتظامی گنبدکاووس با تاکید برضرورت آگاهی بخشی به جامعه بالاخص نسل جوان نسبت به عواقب‌ انجام اقدامات مخاطره انگیز گفت: بهترین اقدام برای کاهش آسیب‌های چهارشنبه آخر سال حضور خانواده‌ها در کنار فرزندان و مراقبت از رفتار آنها است.
مدیرکل دامپزشکی گلستان اعلام کرد: این اداره با پایش و اجرای طرح‌های پیشگیری و عملیات مایه‌کوبی علیه تب برفکی که در سال جاری طی ۲ نوبت انجام داده است گفت: گلستان استانی عاری از بیماری تب برفکی در جمعیت دام است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت:به دلیل کاهش بارندگی در حال حاضر تنها هفت درصد سدهای گلستان آب دارد که ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: این طرح خود زمینه‌ساز انتقال فرهنگ ایرانی و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است، با وجود آنکه دبیرخانه طرح دیپلماسی مهارتی در گلستان واقع است اما هنوز موفق به ارتباط با کشور همسایه نشدیم.
مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: از ابتدای سال زراعی تا اول دی ۱۱۴.۳ میلی متر، نسبت به دوره آماری بارش ها در گلستان ۳۰ درصد کاهش داشته است. بارش در دی ماه نسبت به دوره آماری کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته و خشکسالی بسیار شدید در استان رخ داده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد:

پرداخت تسهیلات به ۴۴۹ طرح اشتغال‌زایی صنایع‌دستی استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: ۲۴۷ میلیارد ریال تسهیلات در راستای حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه صنایع‌دستی استان در ۹ ماهه سال جاری پرداخت شده که بیانگر افزایش بیش از ۳۶۰ درصدی اعطای تسهیلات به این بخش نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: به مواد مخدر باید به عنوان یک پدیده اجتماعی نگاه کرد و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیز باید در دستور کار همه قرار گیرد.
مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با بیان اینکه رسالت این مجموعه پیشگیری و کنترل بیماری‌ها بوده لذا به زودی ۵۰ باکس سیار حمام ضدکنه برای مبارزه با انگل‌های خارجی دام‌ها در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.
رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: متهمان، خوراک دامی که با ارز دولتی برای مصرف دام وارد استان می‌شد، به جای توزیع بین دامداران، از طریق سندسازی و صدور فاکتورهای صوری، در بازار با قیمت آزاد می‌فروختند.

«حسن مدرس‌زاده»، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان  با اشاره به تخریبی بودن مدرسه این روستا، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۹ تخریبی بودن مدرسه روستای «تقرتپه» اعلام شده اما در حال حاضر بر اساس سیاست های موجود شرایط برای ساخت مدرسه جدید وجود ندارد و اواویت با تکمیل پروژه های نیمه تمام است.