حضور 16 گلستانی در دوره تربیت مربی کشوری خانواده

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از حضور 16 گلستانی در دوره تربیت مربی کشوری خانواده خبر داد.
تصویر حضور 16 گلستانی در دوره تربیت مربی کشوری خانواده

به گزارش سایت خبری پرسون از گلستان، عباسعلی گرزین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ۱۶ نفر از گلستان در دوره تربیت مربی کشوری حضور دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: این دوره آموزشی در دو مرحله حضوری و مجازی به صورت کشوری برنامه ریزی شده و دوره حضوری هم با حضور فرهیختگان، روحانیون نخبه و اساتید حوزه و دانشگاه در تهران در حال برگزاری است.

وی گفت: در مرحله حضوری هشت سرفصل در ۳۲ ساعت آموزشی و در مرحله مجازی بیش از ۷۰ ساعت آموزشی در طول سه ماه ارائه می شود.

گرزین بیان کرد: ۱۵ درصد فراگیران این دوره کشوری، فرهیختگان گلستانی هستند و ارائه مدرک اتمام دوره و دانشگاه سوره منوط به شرکت در تمامی کلاس ها و همچنین قبولی در امتحاناتی است که در پایان هر سرفصل از فراگیران اخذ می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در خصوص اهداف این دوره، گفت: آسیب دیدگان جدی در حوزه خانواده باید به مشاوران و درمانگران حوزه خانواده ارجاع داده شوند و هدف این دوره تربیت مشاور تخصصی و یا درمانگر نیست، بلکه هدف، آموزش مباحث کلی خانواده و تربیت مربیانی است که اولاً بتوانند با برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی برای خانواده ها، آنها را در زندگی بهتر و سالم‌تر یاری رسانند و ثانیاً با آگاهی از آسیب‌ها و راه‌حل مواجهه با آن در زمینه راهنمایی مراجعین برای گذار از مشکلات به صورت موفق عمل کنند.

گرزین اضافه کرد: هر یک از افرادی که با اتمام دوره موفق به اخذ مدرک می شود، متعهد می شود در راستای اهداف دوره اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای خانواده ها نموده و زمانی از وقت خود را برای مراجعه خانواده‌ها و راهنمایی آنها اختصاص دهد.

وی افزود: اساتید دوره موظف می شوند در جهت برگزاری جلسات برای خانواده ها، همکاری لازم را داشته باشند.

منبع:مهر

328129