امام جمعه گنبدکاووس:

مصوبات ستاد کرونا فصل الخطاب عزاداری‌ قرار گیرد

امام جمعه گنبدکاووس گفت: با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا لازم است مصوبات ستاد ملی فصل‌الخطاب عزاداری‌ها قرار بگیرد تا سلامت مردم بیش از این دچار خدشه نشود.
تصویر مصوبات ستاد کرونا فصل الخطاب عزاداری‌ قرار گیرد

به گزارش سایت خبری پرسون از گلستان، محمود ترابی روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی شئونات فرهنگی گنبدکاووس با موضوع محرم گفت: هیات‌های مذهبی باید مطابق شیوه نامه‌ ابلاغی برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم که ستاد مقابله با کرونا آن‌ را تایید کرده عمل کنند.

وی بابیان اینکه شیوع کرونا در گنبدکاووس به مرحله طغیان رسیده است افزود: در شرایط فعلی همگان باید به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پیشگیری و مقابله با این بیماری اهتمام بیشتری داشته باشند و به توصیه‌های متولیان شبکه بهداشت و درمان عمل کنند.

ترابی اضافه کرد: فضاسازی محیطی و نصب پرچم‌ و پارچه‌های مشکی به منظور گرامیداشت ماه محرم و ایجاد فضای معنوی این ماه باید در مساجد، حسینیه‌ها،ادارات و نهادها، معابر عمومی، اصناف و میدان‌های شهری مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نصب پرچم عزاداری امام حسین(ع) عامل وحدت است و همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان نسبت به این امام شهید و یاران باوفایش ابرازارادت و محبت دارند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز دراین نشست گفت که حفظ سلامت مردم در برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم باید در اولویت برنامه هیات‌های مذهبی قرار گیرد و مطابق شیوه نامه ابلاغی عزاداری‌ها در فضای باز و مساجدی که ارتفاع بین کف و سقف آن بیش از ۶ متر است، انجام شود.

حجت الاسلام سیدخلیل صفی الحسینی افزود: گنبدکاووس ۱۰۰ هیات عزاداری دارد که آنها می‌توانند از فضای باز معابر اطراف مسجد و حسینیه، حیاط مدارس، فضاهای روباز ورزشی یا سالن‌های ورزشی با ارتفاع بیش از ۶ متر و بوستان‌های محله با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در محرم امسال برپایی ایستگاه صلواتی و حرکت دسته‌های سینه و زنجیرزنی ممنوع است اما برپایی ایستگاه‌های صوتی (پخش نوحه و مداحی) و سلامت (توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده)، حسینیه سیار، نمایشگاه کتاب و نصب پرچم مشکی کوچک روی ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری، برگزاری محدود روضه خوانی در منازل مسکونی با حضور اعضای خانواده و استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد برای انتشار اهداف نهضت عاشورایی امام حسین و نوحه و مداحی‌های این ایام در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام صفی الحسینی بابیان اینکه در ایام محرم توزیع غذای نذری باید به صورت بیرون بر باشد، از ادارات و نهادها، مساجد و حسینیه‌ها، شهرداری و اتاق اصناف و هیات‌های مذهبی خواست برای نصب پرچم و پارچه‌های مشکی ویژه ایام سوگواری امام حسین (ع) در مناطق شهری و روستایی این شهرستان اقدام کنند.

منبع:ایرنا

329218