کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خبر داد؛

بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم توزیع شد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: در ماه محرم و صفر در قالب طرح اطعام حسینی دو میلیون و ۶۸۰ هزار پرس غذای گرم به ارزش بیش از ۶۶ میلیارد تومان با مشارکت خیران و با همکاری مراکز نیکوکاری پخت و بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شد.
شرکت معادن زغال سنگ کرمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید زغال سنگ در کشور یکی از قطب‌های صنعتی و معدنی استان کرمان به شمار می‌رود بطوریکه در شمال استان محدوده‌ای حدود ۴۵۰ کیلومترمربع را در اختیار و تحت پوشش دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان:

دام عامل ۵۰ درصد بیماری های عفونی است

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان دام را عامل ۵۰ درصد بیماری های عفونی خواند و بیان کرد: در دنیا ۱۷۰۰ عامل عفونی شناخته شده که عامل ۵۰ درصد آنها دام است.
فرماندار ویژه شهرستان سیرجان با انتقاد از مغفول ماندن ظرفیت گردشگری دریاچه نمک بیان کرد: اگر دریاچه نمک سیرجان در کشورهای دیگر بود میلیاردها دلار از آن درآمد کسب می کردند اما متاسفانه این پتانسیل تاکنون مغفول مانده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بم اعلام کرد: این دانشگاه در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ سه کشور رتبه سوم را به دست آورده‌ است.
معاون آموزش و پرورش استان کرمان:

واکسیناسیون دانش‌آموزان کرمانی آغاز شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان متولد سال های ۸۲ تا ۸۳ در استان خبر داد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام کرد: برای امروز و فردا در ارتفاعات مرکزی استان و نیمه جنوبی احتمال رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه ای وجود دارد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: دانش آموزانی که در سامانه سلامت برای واکسن کرونا ثبت نام و پیامک نوبت دهی دریافت کرده اند، می توانند از امروز ۳۱ شهریورماه جهت تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان اعلام کرد: پویش اهدای خون ورزشکاران در استان کرمان همزمان با سراسر کشور با هدف افزایش ذخایر خون و فرآورده‌های آن به مناسبت اربعین حسینی و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس راه‌اندازی شد.
رییس اتاق اصناف کرمان گفت:طبق استانداردهای جهانی به ازای هر ۲۵۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد این درحالی است که در کشور ایران به ازای هر ۲۵ نفر و در کرمان به ازای هر ۱۸ نفر یک واحد صنفی هست.
حَمّام گَنْجْعَلی‌خان یکی از بناهای مجموعه گنجعلیخان در شهر کرمان است که در سال ۱۰۲۰ ه ق (۱۶۱۱ میلادی) ساخته شده است. گنجعلی بیک ملقب به گنجعلیخان از حاکمان کرمان در زمان شاه عباس بود که کارهای عمرانی مهمی در کرمان انجام داده‌است. او برای اینکه در وسط شهر تفرجگاه‌های عمومی وجود داشته باشد، ابتدا یک میدان بزرگ ایجاد کرد. این میدان که بیش از صد متر طول و پنجاه متر عرض دارد از چهار طرف با بناهای اختصاصی شامل مدرسه، مسجد، بازار و حمام ، چهارسوق، آب‌انبار و ضرابخانه محصور شده و یک مجموعه عالی از آثار عمرانی عصر صفوی است. معمار آن استاد سلطان محمد معمار یزدی می‌باشد.
کلوت‌های کویر لوت، در کناره‌های کویر لوت، فرسایش‌های شدید سازه‌های طبیعی را به وجود آورده که کلوت نامیده می‌شوند. هنگام طلوع و غروب آفتاب بهترین زمان‌ها برای بازدید از این مناطق دیدنی کرمان است چرا که رقص نورهای رنگارنگ خورشید بر پستی بلندی‌های کویر شما را مسحور خود می‌کند
بارندگی های اوایل سال ۹۸ و بارش اخیر در کرمان دریاچه‌ای بی‌نظیر و زیبا در مجاورت کلوت‌ها در میانه کویر خلق کرد و همچنان تا امروز دلربایی می‌کند، حالا دیگر می‌توان از این دریاچه به عنوان یکی از پدیده‌های ثابت کویر نام برد.