گزارش پرسون از چندگانگی ساعت کاری بانکهای کردستان؛

سردرگمی ارباب رجوع و بازاریان سنندج

ابهام در ساعت کاری بانکها در سطح کردستان باعث سردرگمی بسیاری از شهروندان در این استان شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، با شیوع وضعیت کرونا در سطح کشور بسیاری از ادارات، نهادها و بانکها طبق دستورالعمل های دولتی و بهداشتی ساعات و میزان حضور کارکنان خود را براساس شرایط کرونایی تنظیم می کنند.

با این وجود بازهم شاهد ابهام در برنامه ریزی بسیاری از ادارات به ویژه بانکها و موسسات مالی و اعتباری هستیم.

برخی از بانکها ساعت کاری خود را 8 صبح تا 12 ظهر اعلام کرده اند و برخی دیگر پرسنل خود را به علت شرایط ویژه کرونایی کاهش داده اند، در هر صورت شاهد یک بی نظمی هم در سطح ادارات و هم در سطح بانکهای کردستان هستیم.

مدیران در رسانه ها اعلام می دارند که ادارات باید با یک سوم یا نصف ظرفیت خود کار کنند، ولی در عمل شاهد رویه دیگری هستیم.

همچنین مدیران در گفتگوهای رسانه ای از تعطیل نبودن مشاغل خدماتی خبر می دهند ولی بازهم می بینیم که بخش خدمات برخی از ادارات از این دستورالعمل ها پیروی نمی کنند و عملا در مکان خدمت حضوری ندارند!!.

اما بدترین شکل این چندگانگی در اطلاع رسانی به وضعیت کاری بانکها در سنندج و شهرستان های کردستان برمی گردد.


بیشتر بخوانید؛

تغییراتی در ساختار بانک مرکزی ایجاد می شود

یک میلیون فقره تسهیلات، سهم بخش های اقتصادی از سبد اعتباری بانک ملی


برخی از بانکها ساعت کاری خود را در قالب یک برگه آ4 به شیشه بانک الصاق کرده با این مضمون: (ساعت کاری از ساعت 8 الی 12 ظهر) اما در عمل از ساعت 11 و 30 دقیقه، کاری برای مشتریان و ارباب رجوع انجام نمی دهند و در جواب اعتراض مردم اعلام می دارند که در حال جمع آوری و بستن حساب ها و.... هستیم!! که این بهانه ای بیش نیست.

فاتح محمدی؛ یکی از بازاریان میدان اقبال سنندج در این باره به خبرنگار پرسون گفت: متاسفانه با شیوع کرونا هم از نظر فروش خسارت های بسیاری دیده ایم و هم اینکه تغییر چندین باره ساعت کاری بانکها به نوعی همه ما را سردرگم کرده است.

وی افزود: برخی از بانکها یا با نصف پرسنل کار می کنند و یا اینکه تنها چند ساعت به مشتریان خدمات می دهند در هر صورت عملکرد بانکها خود به یک ویروس اجتماعی در سطح جامعه شده است.

این بازاری با اشاره به اینکه مسئولان متولی باید به صورت شفاف ساعت کاری بانکها را مشخص کنند و به مردم به ویژه بازاریان اطلاع رسانی نمایند، تاکید کرد: بانکها وظیفه دارند که به مشتریان خدمات لازم را ارائه دهند و نباید از وضعیت موجود در جامعه به سود خود بهره ببرند و از راندمان کاری خود بکاهند.

با این وجود بررسی های میدانی خبرنگار پرسون از این وضعیت نامناسبت بانکها در سطح سنندج نشان می دهد که بسیاری از این بنگاه های اقتصادی توجهی به دستورالعمل های دولتی ندارند.

روز گذشته ساعت 11 و 35 دقیقه به یکی از بانکهای دولتی مراجعه کردم که با درب بسته بانک مذکور روبرو شدم.

ساعت 11 و 40 دقیقه همان روز به بانک.... که در کنار بانک قبلی قرار داشت، مراجعه کردم که رییس بانک فرمودند با نصف ظرفیت کار می کنیم و دیگر بانکها هم به نوعی از دستورالعمل ها فرار می کردند.

حال این بی برنامه گی بانکها در سطح استان کردستان به ویژه سطح شهر سنندج نه تنها به کاهش ویروس کرونا کمکی نخواهد کرد، بلکه همین چندگانگی عملکرد بانکها می تواند هم از نظر روانی مردم را تحت فشار قرار دهد و هم اینکه رفت و آمد به بانکها را بیشتر نماید که در هر دو صورت این جامعه است که باید دوباره تاوان مجدد بحران کرونا را پرداخت کند.

آیین مهر ـ استان کردستان

224319