گزارش پرسون از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی؛

بی تفاوتی ها؛ زمستان سیاهی برای کردستان رغم خواهد زد

بی تفاوتی تدریجی جامعه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی از یک سو و نیز عادی شدن کلمه «کرونا» در باور جامعه می تواند زمستان پیش رو که به گفته کارشناسان زمستان سردی است را به زمستانی سیاه برای مردم کردستان تبدیل کند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، خوشبختانه با اعمال محدودیت های شدید در سراسر کشور شاهد کاهش محسوس شیوع کرونا در استان هایی همانند کردستان هستیم و اکنون بنا بر اعلام مسئولان بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی وضعیت استان کردستان نارنجی و بعضا زرد است و این بدان معناست که این استان با رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم و نیز نظارت های دولتی از وضعیت بحران ـ حداقل تا اطلاع ثانوی ـ خارج شده است.

از زمانی که رسانه ها وضعیت کرونا در کردستان به ویژه شهر سنندج و دیگر شهرستانها همانند کامیاران، بانه و... را نارنجی و زرد اعلام کرده اند به ناگاه شاهد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی برخی از شهروندان هستیم.

متاسفانه این باور در عامه مردم احساس می شود که تبدیل وضعیت قرمز به نارنجی و زرد یعنی اینکه ویروس کرونا ضعیف شده است که این باور اشتباه می تواند سخنان دکتر فرزین رضاعی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان مبنی بر اینکه احتمال بحران دوباره کرونا در استان دور از انتظار نیست را تایید کند.

برخی از اقشار جامعه به ویژه نسل جوان، مغازه داران و کاسبان، دست فروشان و... به نوعی توجهی که چند هفته پیش نسبت به رعایت موازین بهداشتی داشتند را کنار گذاشته اند که این می تواند وضعیت این استان را به خانه اول خود یعنی، بحران و آمار مرگ و میر بالای بیماری کووید19 بازگرداند.


بیشتر بخوانید:

جان باختن ۲۲۳ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا

واکسن کرونا از مطمئن ترین منابع وارد کشور می شود


کاهش توجه به پروتکل های بهداشتی در شهر سنندج در این روزها به عینه قابل مشاهده است به گونه ای که عصر و شامگاه خیابان های این شهر با ازدحام بسیار بالای جمعیت روبرو می شود که برخی از این عابران پیاده نه ماسکی بر صورت دارند و نه فاصله اجتماعی را رعایت می کنند.

بی تفاوتی تدریجی جامعه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی از یک سو و نیز عادی شدن کلمه «کرونا» در باور جامعه می تواند زمستان پیش رو که به گفته کارشناسان زمستان سردی است را به زمستانی سیاه برای مردم کردستان تبدیل کند.

با این وجود نباید از کاهش محسوس نظارت ها در سطح بازار توسط دولت نیز غافل شویم.

علیرغم تاکید مسئولان بر تعطیلی برخی از صنوف مشخص شده در ایام بحرانی کرونا و حتی وضعیت فعلی، بازهم همگان به عینه شاهد عدم رعایت این دستورالعمل ها از سوی این اصناف بوده و هستیم و نمونه های بسیاری برای آن می توان بیان کرد و با وجود خط و نشان مسئولان برای برخورد با متخلفان در این باره، هیچ برخورد محسوسی دیده نشد.

کاهش نظارت های دولتی و نیز نبود اهرمی مطمئن برای اعمال قانون می تواند کردستان را به جولانگاه دوباره ویروس منحوس کرونا تبدیل کند و زمستانی پر از بیمار و مرگ در پیش روی ما ترسیم کند.

آیین مهر ـ استان کردستان

224341