فرمانده مرزبانی کردستان در جمع خبرنگاران خبر داد:

کشف ۶ کیلوگرم طلا و نقره در مرز باشماق/300 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: نیروهای مرزبانی در حراست از مرزهای استان کردستان در طول سال جاری تاکنون بیش از 6 کیلوگرم طلا و نقره جات از قاچاقچیان کشف کرده اند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، سردار علیرضا مرزبانی؛ فرمانده مرزبانی کردستان امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برخی از کشفیات یگان مرزبانی این استان پرداخت.

فرمانده مرزبانی کردستان در این نشست گفت: از ابتدای سالجاری برخی از سودجویان قصد خارج کردن طلا از مرزهای استان به ویژه مرز باشماق را داشته اند که با هوشیاری نیروهای مرزبانی موفق به عملی کردن نیت خود نشده اند.

سرهنگ مرزبانی با اشاره به کشف بیش از 6 کیلوگرم طلا و نقره جات از دست قاچاقچیان در مرز «باشماق» شهرستان مریوان، افزود: همچنین در کنار کشف طلا و نقره، مقادیری پول و ارز خارجی نیز در این مدت از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

فرمانده مرزبانی کردستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۵ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ دینار عراقی و ۳۹ هزار و ۱۰۰ دلار از افراد سودجو و متخلف کشف شده است.


بیشتر بخوانید؛

کشف 257 راس دام قاچاق در مرز مریوان / تشدید نظارت بر مرزها برای جلوگیری از قاچاق دام

پیمانکار طرح ساماندهی مرز «باشماق» مشخص شود


این مقام انتظامی با اشاره به اینکه خروج هرگونه کالا و... از مرزهای کردستان باید با ضوابط قانونی انجام شود، تاکید کرد: در سالجاری نیروهای مرزبانی موفق به کشف بیش از 80 هزار قلم دارو و کالای پزشکی در مرزهای استان کردستان شده اند.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین در این مدت زمان 300 هزار لیتر سوخت از قاچاقچیان کشف شده است.

فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به اینکه ذکر یک به یک کشفیات هنگ مرزبانی بسیار طولانی خواهد شد، گفت: براساس قانون، حریم 50 متری بازارچه مرزی و رسمی «باشماق» در شهرستان مریوان همواره و به صورت دقیق زیر نظر نیروهای مرزبانی است و این امر هرگونه انجام اعمال خلافکارانه و.. را برای سودجویان سخت و حتی غیرممکن کرده است.

شفیعی ـ استان کردستان

224324