کردستان

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان:

«پویش نذر همدلی» در کردستان برگزار می شود

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: «پویش نذر همدلی» در کردستان با کمک و همیاری خیریان و نیکوکاران این استان به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه شهید سردار قاسم سلیمانی برگزار می شود.
دادستان سقز در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

صدور حکم اعدام برای مفسد فی الارض در سقز

دادستان شهرستان سقز گفت: حکم اعدام یکی از عوامل فساد اخلاقی، اداری، مالی و... در شهرستان سقز صادر شده است که پرونده مذکور برای بررسی نهایی به دیوان عالی کشور ارسال می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت:باید اذعان کردن که هم اکنون نرخ بیکاری در استان کردستان 3 درصد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است که باید برای خروج از این جایگاه نهایت تلاش را داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی کردستان در گفتگو با پرسون:

کاهش 8 تا10 درجه دمای هوا در کردستان/ وقع یخبندان گسترده در استان

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: با ورود سامانه جدید به کردستان دمای هوا تا شنبه هفته آینده 8 تا 10 درجه کاهش خواهد یافت که این امر باعث یخبندان در سطح این استان می شود.

نوشین کیانپور؛ متخصص بیمارهای عفونی در گفتگو با پرسون:

عملکرد سیستم ایمنی هر شخصی نسبت به کرونا متغیر است

دکتر نوشین کیانپور؛ متخصص بیمارهای عفونی گفت: بعد از اینکه بدنتان ویروس مذکور مثلا ویروس کرونا را به طور کامل از بین برد زیرمجموعه‌ای از آنتی‌بادی‌ها و حافظه سلولی ایجاد می‌شود که آماده حفاظت از شما در برابر برخورد مجدد با ویروس هستند با این وجود این عملکرد سیستم ایمنی در هر شخصی نسبی است و نمی توانیم به صورت مطلق درباره آن نظر داد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان با اشاره به اینکه سخنان هتاکانه شیخ امجد هرگز نمی تواند تزلزلی در جایگاه ولایت فقیه و مرجعیت شیعی ایجاد کند، گفت: تاسف همه دوستداران دین این است شخصی که داعیه کرسی درس اخلاق دارد، چرا و با چه مقصودی با شبکه ضد شیعی « ایران اینترنشنال» که توسط جریان وهابیت مدیریت می شود علیه نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی مصاحبه می کند؟
گزارش پرسون از آشفته بازار دارو؛

مافیای دارو؛ فرزند ناخلف «کرونا» و «بی نظارتی ها»

هجوم جامعه برای خرید داروهای خاص که هنوز واقعیت درمانی آنها به صورت رسمی تایید نشده است، توانست این بار در حوزه دارو و و درمان مافیای بسیار گسترده ای در سطح استان کردستان و حتی کشور ایجاد نماید.

کارشناس روابط بین الملل و مطالعات امنیتی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

نقدی بر سخنان نسنجیده طیب اردوغان+فیلم

بهادر دهقانی استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین الملل و مطالعات امنیتی به تحلیل عملکرد دیپلماتیک اردوغان؛ رییس جمهور ترکیه پرداخت.

سمانه خورشیدی؛ زبان شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با پرسون:

ریشه 30 درصد از لطیفه ها در کشور قومیتی است

یک استاد زبان شناسی گفت: با تاکید بر اینکه ساخت لطیفه و جوک های قومیتی یکی از مشکلات کنونی کشور در بحث فرهنگی است، بیان کرد: شاید به جرات بتوان گفت که بیش از 30 درصد از جوک ها و لطیفه هایی که در بین عامه مردم دهن به دهن می چرخد، به نوعی تخریب و توهین به اقوام ایرانی می باشد که در پشت این برنامه، دست های پنهانی قرار دارند.

گزارش پرسون از آخرین وضعیت تقابل شورائیان و شهردار سنندج؛

طرح استیضاح شهردار سنندج/ صیدی: کاهش بدهی شهرداری 120 میلیاردی به 3 میلیارد

بعد از نامه سرگشاده اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که در آن 25 سئوال از شهردار پرسیده شده بود، این اعضا از جواب سئوالات شهردار به این پرسش ها قانع نگردیدند و خواستار آغاز طرح استیضاح وی شدند.

امام جمعه دیواندره گفت: اگر نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم، ایران قربانی اصلی تروریسم دولتی است ولی دشمنان قضیه را به گونه دیگری تعبیر می کنند.

چند سالی است که بازار افسار گسیخته خشکبار و تنقلات، شب یلدا را بعد از چندین هزار سال به سمت خاموشی می برد و هر سال متهم وضعیت مذکور یکی است، ولی امسال مشخص نیست که متهم کروناست یا اقتصاد بیمار کشور.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: در دو مرحله بیش از 40 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شده است و در مرحله بعدی که در آینده نزدیک انجام می گیرد، در حدود 10 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان کردستان توزیع می شود.

مدتها پیش قول هایی به کوله بران برای ساماندهی و بیمه داده شد که روزی کاغذ باقی ماند آیا مشکل اصلی کوله بران هستند؟ یا مافیای قاچاق و کسانی که در این راه سودهای هنگفت به جیب می زنند؟!