حجت الاسلام سادات در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

برگزاری 40 برنامه ویژه دهه بصیرت در کردستان/ همایش 9 دیماه در سنندج برگزار می شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: با توجه به شرایط کرونایی جامعه بیش از 40 برنامه شاخص ویژه دهه بصیرت پیش بینی کرده ایم که از جمله آنها می توان به برگزاری همایش گرامیداشت یوم الله 9 دی ماه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اشاره کرد.

کردستان ـ حجت ‌الاسلام سیدمحمد سادات؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: در خصوص ایام دهه بصیرت این روزها به خودی خود تفاوت چندانی ندارند، اما در برخی از روزها اتفاقاتی افتاده است که این روزها را نسبت به برخی از ایام شاخص کرده اند که ایام الله نام گرفته اند.

حجت الاسلام سادات در ادامه سخنان خود افزود: چند تا از این روزهای سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب ما در ایام دهه بصیرت واقع شده که روز 9 دی، روز تجلی بصیرت مردم ولایتمدار ایران اسلامی بعد از وقوع فتنه سال 88 است که در اوج ناامیدی نیروهای دلسوزی انقلاب اسلامی بعد از آن هتاکی هایی که نسبت به ساحت ارزش های دینی به ویژه امام حسین (ع) صورت گرفته و عده ای فتنه گران خیمه های سیدالشهدا را آتش زدند، مردم ایران اسلامی بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری پای صحنه آمدند و نشان دادند که پیوند محکمی بین ولایت و رهبری و مردم برقرار است و مردم جدای از دسته بندی ها و جناح های سیاسی وقتی پای ارزش ها به میان می آید هیچ تعارفی ندارند زیرا ارزش های دینی در جامعه ما بسیار عمیق است.


بیشتر بخوانید؛

استفاده از سلاح بصیرت سیاسی و روحیه انقلابی در مقابله با دشمنان جنگ نرم/ بسیجیان در پیشانی جنگ نرم قرار دارند


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: مردم به خوبی دانستند که دعوا، دعوای جناح های سیاسی نیست و اساس اسلام مورد هجمه قرار گرفته، بنابراین وارد میدان شدند و بساط فتنه گران را جمع کردند و در واقع انقلاب ما در روز 9 دی که روز بصیرت نام گرفت، در برابر این خطر عظیم واکسینه شد.

حجت الاسلام سادات ادامه داد: روز 9 دی برای همه درس ها و عبرت های زیادی دارد اینکه دشمن را دست کم نگیریم زیرا ثابت کرده است که همیشه به دنبال ضربه زدن به نظام است و از سوی دیگر برخی از خواص جامعه ثابت کردند که فرسنگ ها از عوام مردم عقب تر هستند و عامه مردم به مراتب جلوتر از خواص حرکت کردند و خطر سقوط برخی از خواص جامعه در 9 دی متبلور گردید.

وی در ادامه با اشاره به نقش بی بدیل رهبری و ولایت در دیماه سال 88 بیان کرد: در کنار حادثه 9 دی و روز بصیرت ما ایام شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را داریم که ایشان به تعبیر مقام معظم رهبری یک مکتب بودند لذا این ایام بهترین فرصت برای تبیین زندگی شهید سلیمانی و سلوک و سبک این شهید بزرگوار برای نسل جوان ماست.

این مقام فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: همچنین در دهه بصیرت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) را در پیش رو داریم که باز فرصتی برای تبیین سیره و سلوک این بانوی بزرگ اسلام است که درسهای بزرگی برای بانوان ما دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان افزود: از سوی دیگر ایام اربعین شهادت دانشمند هسته ای؛ شهید فخری زاده را پیش رو داریم که این حادثه بزرگ و قابل توجهی است که نشان داد دشمنان ما همواره نسبت به پیشرفت های انقلاب و جامعه ما حساس هستند و از ترور دانشمندان ما ابایی ندارند.

وی با اشاره به اینکه در دهه بصیرت، حادثه 19 دی؛ یعنی قیام مردم قم را در پیش داریم، گفت: برای بزرگداشت این ایام شورای تبلیغات اسلامی استان کردستان برنامه های بسیاری با همکاری دستگاه و ادارات دولتی در دستور کار دارد.

حجت الاسلام سادات در ادامه به برخی از این برنامه ها در دهه بصیرت در کردستان اشاره کرد و بیان داشت: ما با توجه به شرایط کرونایی جامعه بیش از 40 برنامه شاخص پیش بینی کرده ایم که از جمله آنها می توان به برگزاری همایش گرامیداشت یوم الله 9 دی ماه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اشاره کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: از دیگر برنامه های این دهه، نشست بصیرت فاطمی ویژه بانوان، نشست های تخصصی پیرامون ایام دهه بصیرت در صداوسیما و خبرگزاری ها با حضور کارشناسان و شخصیت های سیاسی و مذهبی، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه سبک زندگی و مکتب شهید سلیمانی برگرفته از وصیتنامه این شهید است.

حجت الاسلام سادات به فضاسازی محیطی و تبلیغی از سوی ادارات و سازمان در دهه بصیرت اشاره کرد و گفت: برگزاری شب شعر ویژه «سردار دلها» با حضور شعرای مطرح استانی و کشوری، افتتاح دهها پروژه عمرانی، کمک های مومنانه و... از دیگر برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان کردستان می باشد.

عباسعلی ـ استان کردستان

225939