نماینده ولی فقیه در کردستان:

تبیین مسائل دینی_ اعتقادی، سیاسی و خدمت‌گزاری به مردم 3 وظیفه روحانیت از دیدگاه رهبری است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تبیین مسائل دینی_ اعتقادی، مسائل سیاسی و خدمت‌گزاری و غم‌گساری مردم 3 وظیفه مشخص و اصلی جامعه روحانیت از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار با ائمه جمعه سراسر استان کردستان اظهار داشت: هدف اصلی ما در استان کردستان ایجاد تحول و نقش آفرینی برای توسعه این خطه می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی اولین ماموریتی که به اینجانب دادند، تکریم علمای اهل سنت و اهل تشیع بود زیرا برای ما روحانی شیعه و سنی هیچ تفاوتی با هم ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدوارم که این جلسه و نشست خروجی خوبی برای وضعیت کنونی استان داشته باشد و برخی از مشکلات این خطه فرهنگی با مشورت شما حل و فصل شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه افزود: همچنین به دنبال این هستیم که دغدغه های روحانیون اهل سنت و اهل تشیع در کردستان را رفع کنیم که برای این مهم نیازمند همفکری شما ائمه جمعه هستیم.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: تبیین مسائل دینی و اعتقادی، تبیین مسائل سیاسی و خدمت‌گزاری و غم‌گساری مردم 3 وظیفه مشخص و اصلی جامعه روحانیت از دیدگاه مقام معظم رهبری است.


بیشتر بخوانید؛

«پویش نذر همدلی» در کردستان برگزار می شود

مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان کردستان


حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه مهارت یکی از لازمه های انجام هر کاری است، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم تحول ایجاد کنیم، باید از مهارت‌های خوبی برخوردار باشیم و این وقتی ظهور می‌کند که در منطقه خود مرجع باشیم.

وی در ادامه به برخی از ویژگی روحانیون به ویژه امامان جمعه اشاره کرد و بیان داشت: مردمی بودن و با مردم بودن باید دو ویژگی بارز ائمه جمعه در سراسر کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: مسئله دیگری که در این روزها درباره آن نشست ها و رایزنی هایی صورت گرفته است، استفاده از پتانسیل روحانیون از تربیون صداوسیما و رسانه ملی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه روحانیون باید گره‌گشای مشکلات مردم باشند، بیان داشت: کسی که کسوت روحانی بر تن دارد، مسئولیت های بسیار سنگینی نیز بر عهده دارد، وی باید گره گشای مشکلات مردم و جامعه باشد.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت تشکیل بانک اطلاعات جامع روحانیون کردستان، گفت: تشکیل کمیته‌های 3 نفره در شهرستان‌ها با عضویت امام جمعه، مدیر مرکز و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برای تشکیل بانک اطلاعاتی کامل از روحانیون سطح استان شامل توان، ظرفیت، میزان تاثیرگذاری و تلاش و همچنین مشکلات آنان ضروری است.

عباسعلی ـ استان کردستان

226100

مطالب مرتبط