کردستان

یک فعال رسانه ای و فرهنگی گفت: تهمت های اخلاقی به مصری؛ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، کیوان کاشفی؛ رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، رضا سلیم ساسانی؛ فرمانده بسیج اصناف کرمانشاه، ماموستاهای استان کردستان، فعالان فرهنگی کُردزبان و... بی شک یک برنامه ریزی هدفمند و بلندمدت است.

توسط  4 عضو شورای شهر بیجار ضورت گرفت؛

آغاز طرح تحقیق و تفحص از شهرداری بیجار

چهار نفر از اعضای شورای اسلامی بیجار طرح تحقیق و تفحص از شهرداری این شهر را به استناد به ماده 71 قانون وظایف شورا رسما آغاز کردند.

پروفسور «هِرش امینی»؛ پژوهش خود را در زمینه "سرفه: ذرات فوق العاده ریز کپنهاگ و سلامتی" انجام داده است و برنده جایزه ٥٠٠ هزار دلاری روزنبلت شد.

مدیر حوزه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: کسانی که در جامعه اسلامی نقش مبلغ دینی را برعهده دارند باید بتوانند با اخلاق نیکو و پسندیده هم زمینه جذب حداکثری را فراهم آورند.

استاندار کردستان بر رفع مشکلات حوزه تعلیم و تربیت در استان تاکید کرد و گفت: هیچ دانش‌آموزی نباید در نقطه‌ای از استان از تحصیل محروم بماند.

استاندار کردستان گفت: جابجایی دکل‌های برق مسیر فرودگاه‌های سنندج و سقز باید به سرعت اجرایی شود چرا که به یک معضل تبدیل شده و زمینه ساز لغو بسیاری از پروازها به این فرودگاه شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان گفت: اکنون ستاد بازسازی عتبات عالیات به یک سازمان مردم نهاد بسیار گسترده در کشور تبدیل شده است که این امر نتایج بسیار خوبی به دنبال خود دارد.

جلسه استانی مدیران ستادی ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان امروز در سالن جلسات کتابخانه امام خامنه ای سنندج برگزار گردید و در این برنامه از مسئولان موکب های استان با اهدا هدایایی تقدیر به عمل آمد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سنندج خبر داد:

اختصاص 80 میلیارد تومان اعتبار برای پوشش فاصلاب سنندج

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سنندج گفت: طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج با افق ارایه خدمت به ۷۰۰ هزار نفر تا اردیبهشت سال آینده و پیش از آبگیری سد ژاوه کامل می‌شود.

یادداشت/کُردها در سراسر دنیا به شجاعت، غیرت، امانتداری، پاکی طینت و نفس سلیم شناخته شده هستند. نسب این قوم به ایرانی الاصل بودن در تاریخ یاد شده اند که این پیشینه به نوعی افتخار است برای قوم بزرگ کُرد.

امام جمعه مریوان در گفتگو با پرسون تاکید کرد:

وابستگی گروه های تروریستی در جهان اسلام به سرویس های جاسوسی بیگانگان

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: گروهک های تروریستی در جهان اسلام به صورت مستقیم و غیرمستقیم وابسته به جریان های اسلام ستیز، سرویس های جاسوسی بیگانه، جریان جهانی صهیونیست و... هستند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام یک مورد زایمان موفق با تلاش تکنسین‌های اورژانس در آمبولانس پایگاه جاده‌ای چناره در شهرستان مریوان خبر داد.
مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج:

تحویل کودکان متکدی به خانواده هایشان/ جمع آوری 188 متکدی در سنندج

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج با اشاره به اینکه 188 کودک متکدی در این شهر جمع آوری شده اند، بیان کرد: از این تعداد کودک متکدی 14 نفر از آنها به خانواده هایشان تحویل داده شد.

تئاتر «آژاکس» اثر کارگردان کردستانی به بخش رقابتی میهمان نمایش های صحنه ای سی و نهمین جشنواره بین المللی فجر راه یافت.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: با ورود سامانه جدید از روز چهارشنبه شاهد کاهش شدید دمای هوای در کردستان خواهیم بود تا جایی که در برخی از نقاط این استان شاهد کاهش 10 تا 15 درجه ای دما خواهند داشت.