با وجود جنگ رسانه ای و شبهات دشمنان؛

برگزاری دوره آموزش عمومی «ولایت فقیه و حکومت اسلامی» در کردستان امری ضروری بود

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان گفت: برگزاری دوره آموزش عمومی «ولایت فقیه و حکومت اسلامی» در استان کردستان با وجود جنگ رسانه ای و شبهات دشمنان یک کار ضروری بود.

علی اصغر دریایی در گفت وگو با خبرنگار پرسون کردستان با اشاره به برگزاری دوره آموزش عمومی «ولایت فقیه و حکومت اسلامی» که در مدرسه علمیه بیجار برگزار شد، عنوان کرد: این دوره علیرغم وضعیت آب و هوایی نامناسب و بارش برف و باران، الحمدالله طلاب با همت بسیار عالی آمدند و این دوره شرکت کردند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: جای دارد از اساتید، کادر و دیگر دوستانی که زمینه برگزاری این دوره را مهیا کردند تشکر کنیم، همچنین از حجت الاسلام درستکار در بخش آموزشی خبرگان رهبری و نیز دبیرخانه این مجلس که برای برگزاری این دوره تلاش های بسیاری داشتند تقدیر نماییم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری اساتید مجربی همانند حجت الاسلام و المسلمین دکتر شبان نیا و حجت الاسلام و المسلمین دکتر نوروزی را برای تدریس این دوره به مدرسه علمیه شهرستان بیجار اعزام کردند.

دریایی با اشاره به اینکه بازخورد این دو دوره بسیار عالی بود، بیان کرد: خوشبختانه شرکت کنندگان در این دوره 2 روزه با وجود اینکه کلاسها فشرده بود بازهم کمال رضایت را از برگزاری این دوره ها داشتند و با ذوق و شوق خاصی در کلاس ها حضور یافتند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان تصریح کرد: این نشان از این بود که این مباحث که درباره ولایت فقیه به عنوان یک ضرورتی هست که باید سردمداران فکری ما که طلبه ها و اساتید ما هستند می توانند در مراکز دیگر علمی همانند دانشگاه ها و... این شبهات ممکن را تبیین کنند به خاطر همین بسیار خوب استقبال کردند و بازخوردی که ما گرفتم بسیار عالی بود.

دریایی در ادامه سخنان خود تشریح کرد: در ضمن جای دارد تقدیر می کنیم از حجت الاسلام والمسلمین زمانی؛ مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه که مقدمات برگزاری این دوره را مهیا کردند.

وی با تقدیر از همکاری و همراهی خوب حجت الاسلام و المسلمین رنجبر؛ مدیر حوزه علمیه استان کردستان در برگزاری این دوره 2 روزه، بیان کرد: از مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار؛ حجت الاسلام والمسلمین حکیمی فر و دیگر پرسنل این مرکز تحصیلی که زمینه های برگزاری این دوره را به بهترین نحو ممکن مهیا کردند، تشکر می کنیم.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان گفت: بخش آموزش مجلس خبرگان رهبری به ویژه حجت الاسلام و المسلمین درستکار نیز برای برگزاری این دوره تلاش تعامل بسیار خوبی با دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه کشور و نیز حوزه علمیه استان کردستان داشتند که جای قدردانی دارد.

دریایی بیان داشت: اما نکته ای که باید ذکر کنیم این که است که هنوز یاد و خاطره حاج قاسم عزیز از دل های ما نرفته است و خیلی از شهدا و امام شهدا همه تاکید بر این مهم داشتند که از شئون عاقبت بخیری ارتباط دلی و قلبی با ولایت فقیه است.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان با اشاره به اینکه ما جان بر کف ولایت فقیه بوده و هستیم، گفت: اما این نیاز هست برای بعضی که این حد از تدبر را ندارند باید به شکل بسیار مبانی، فقهی، روایی و قرآنی مورد واکاوی قرار بگیرد و احیانا شبهاتی که در این موضوعات مطرح می شد اینجا اتفاق می افتاد تا آن شئون قلبی که موجب عاقبت به خیری است این ان شاء الله دلی و قلبی برای همه آحاد و همه توده های مردم باید اتفاق می افتاد که الحمدالله این برای سردمداران علمی استان در حال روی دادن است و این ها مبلغانی هستند که این موضوعات را انتقال می دهند.

عباسعلی ـ استان کردستان

229549