نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

از پتانسیل مساجد در تشکیل محلات اسلامی استفاده کنیم

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مسجد در جامعه اسلامی از ارکان مهم می باشد بنابراین باید از پتانسیل های مساجد در بحث تشکیل کانون ها و محلات اسلامی در کشور استفاده بهینه داشته باشیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی؛ نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در همایش معتمدین، بزرگان و ارکان مساجد د راستی تحقق محلات اسلامی در سنندج در سخنانی عنوان کرد:

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: مسجد در جامعه اسلامی از ارکان مهم می باشد بنابراین باید از پتانسیل های مساجد در بحث تشکیل کانون ها و محلات اسلامی در کشور استفاده بهینه داشته باشیم.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: خداوند متعال در آیه 43 از سوره مبارکه بقره درباره جامعه می فرماید«ما شما را امت وسط یا میانه رو قرار دادیم».

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه افزود: از سوی دیگر در تشکیل محلات اسلامی باید برخی از ویژگی ها همانند عدالت محوری، وحدت، اخلاق و ولایتمداری را مدنظر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: بنابراین برای رسیدن به محلات اسلامی در جامعه کنونی باید بسیار هوشیارانه و با بصیرت عمل کنیم و تشکیل این محلات باید براساس موازین شرعی و دینی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی به ویژگی های محلات اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: کسانی که به عنوان متولیان محلات اسلامی ایفای نقش می کنند باید بانی ترویج سبک زندگی اسلامی، ایمان، دینداری و... باشند و همواره در راه پیاده کردن اسلام ناب محمدی کوشا باشند.

عباسعلی ـ استان کردستان

231021