باحضور معاون رییس جمهوری:

بوستان «کوچک ره‌ش» سنندج به بهره‌برداری رسید

بوستان کوهستانی «کوچک ره‌ش» با ۲۰ هکتار مساحت با حضور "محمد باقر نوبخت"معاون رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، آیین بهره برداری بوستان «کوچک ره‌ش» امروز با حضور محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهوری، بهمن مرادنیا استاندار کردستان، حشمت‌الله صیدی شهردار سنندج و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

برای احداث این بوستان در مجموع ۸۵ میلیارد ریال هزینه شده که شامل سایت پیاده‌روی، صخره نوردی، پله نوردی، زمین فوتبال و بسکتبال است و یک آمفتی تئاتر روباز نیز دارد.

شهردار سنندج در مراسم بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: احداث بوستان "کوچک ره‌ش" در سریع‌ترین زمان ممکن و در طول هفت ماه اجرایی شد و یکی از ویژگی‌های این بوستان نصب المان‌های موسیقی است که نمادی از شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی به شمار می‌رود.

حشمت‌الله صیدی افزود: سنندج تنها شهر خلاق موسیقی کشور است و برای همین این بوستان نمادهایی از موسیقی، فرهنگ، ورزش و تفرجگاه را با خود دارد.

وی افزود: سنندج به خاطر شرایط تپه‌ماهوری خود، ظرفیت برخورداری از چنین طرح‌هایی را دارد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به کردستان علاوه بر بوستان کوهستانی ۲۰ هکتاری "کوچکه ره‌ش" سنندج و پیاده راه فردوسی سنندج را افتتاح کرد ضمن اینکه مراسم پلاک‌کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو با حضور وی برگزار می شود.

همچنین ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

این ششمین سفر محمدباقر نوبخت به کردستان است و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این سفر ۲ روز مهمان استان خواهد بود.

شفیعی ـ استان کردستان

231275