کردستان

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طبق محاسبات 300 کیلومتر از کریدور شمال غرب به جنوب غرب در کردستان قرار گرفته است، ولی کمبود اعتبارات موجود باعث شده است که این کریدور در این استان عملا دچار عقب ماندگی شود.

معاون استاندار کردستان در گفت وگو با پرسون خبر داد:

ثبت نام داوطلبان شورای شهر در 400  دفتر پیشخوان دولت در کردستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه داوطلبان از طریق سایت وزارت کشور می توانند اقدام به ثبت نام غیرحضوری در این انتخابات نمایند، افزود: 400 دفتر پیشخوان دولت در سطح استان کردستان کار ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراها را به صورت غیرحضوری انجام می دهند.

لباس همیشه عنصری برای شناخت فرهنگ، اصالت، آداب و رسوم یک قوم و ملت است و تنوع لباس‌ها سبب تمایز اقوام ایرانی در داخل کشور شده و به نوعی لباس هر قوم نمایانگر هویت آن قوم است.
مدیر توزیع برق جنوب سنندج گفت: در سال جاری با برقراری گشت‌های شبانه‌روزی در مجموع هزار و ۷۰۶ انشعاب غیرمجاز در نواحی منفصل شهری و حاشیه شهر سنندج شناسایی و جمع‌آوری شده است

ماهیدشتی؛ نویسنده شهیر کُرد در گفت وگو با پرسون:

نویسنده غیرمتعهد؛ هنرش به درد کافه نشین ها و شطرنج بازانِ بی درد می خورد

نباید فراموش کرد هر نویسنده و هنرمندی که عوامل مهم و حیاتی اجتماع را فراموش کند، قلم و هنر و نوشته اش فقط به درد کافه نشین ها و شطرنج بازانِ بی درد و حسابگر و فرصت طلب می خورد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

اختصاص 2500 میلیارد تومان اعتبار به بخش دامپروری زمینه ساز جهش اقتصادی کردستان می شود

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای بخش دامپروری می تواند باعث جهش اقتصادی خوبی در استان کردستان شود.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید معنای قاچاق را به خوبی درک کنیم قاچاقی کسی است که قانون را دور می زند و دست به اقدامات غیرقانونی و فراقانونی می زند.

رئیس مجلس در فرودگاه سنندج؛

کوله بری زخم کهنه مرزهای کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با هدف نظارت میدانی بر حوزه های انتخابیه استان کردستان، گفت وگو با مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها دقایقی پیش وارد فرودگاه سنندج شد.
اتاق استودیوها 20 متری یا 30 متری و کوچک بودند. اوج صدای حسن زیرک خیلی بالا بود، میکروفون صدای ایشان را نمی کشید و در ضبط صدا مشکل پیش می آمد؛ برای همین میکروفون را یک گوشه گذاشته بودند و حسن زیرک در یک گوشه دیگر و ارکستر در گوشه دیگری بود. آنجا آقای «آجیل چی» مسئول ضبط آهنگ بود و کار را ضبط کرد.

مدیرکل هواشناسی در گفت وگو با پرسون:

آغاز وزش شدید باد در کردستان/ صعود به ارتفاعات ممنوع است

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: وزش باد شدید در سطح استان کردستان از بعدازظهر امروز سه شنبه تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت لذا از شهروندان درخواست داریم که تا اطلاع ثانوی از هرگونه حضور در طبیعت و یا صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

محمدباقر قالیباف؛ رییس مجلس شورای اسلامی لحظاتی پیش از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: مردم کُرد عملا با رشادت ها و ایثارگری های خود وفاداری خود به این نظام و انقلاب الهی و مردمی را به عینه نشان داده اند و اکنون نیز در خط مقدم مقابله با گروه های معاند و تروریست قرار دارند.

دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «عصرهای کریسکان» امروز با حضور سردار حسین سلامی؛ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد.
یادداشت/انصارالله در قامت یک ارتش بزرگ و تمایز یافته،  با به کارگیری شیوه های نوین جنگی می تواند روی زمین بزرگترین شهر در دست سعودی ها، یمنی مارب را محاصره کامل کند و از طریق آسمان نیز روزانه عمق خاک سعودی را بدون محدودیت مورد اصابت موشک و پهپاد قرار دهد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اکنون به طرز بی سابقه ای شاهد تحریم ها علیه این ملت بزرگ هستیم ولی این تحریم ها نتیجه عکس داشت و روحیه سازندگی و مقاومت در ملت ایران را تقویت کرد و ایران نشان داد که هرگز سیما و چهره یک کشور تحریم شده را نداشته و نخواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان  در گفت وگو با پرسون:

کاهش 50 درصدی حریق در عرصه های طبیعی کردستان/ کاشت 850 هزار اصله نهال صنوبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: آمار حریق ها در عرصه های طبیعی و جنگلی استان کردستان در سالجاری 187 مورد بوده است که نسبت  به دوره مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش را نشان می دهد.

برخی از مسئولان وضعیت کنونی اجتماع را حاصل پاندومی کرونا می دانند که این تصوری کاملا غلط و غیرکارشناسانه است، شاید بتوان درصد کوچکی از این وضعیت را معلول کرونا دانست، ولی این آمارهای به دست آمده حاصل سالها بی مدیریتی در سطح کلان است.

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: کسانی که شیشه مصرف می کنند 3 برابر، افراد الکلی 12.2 برابر و افرادی که از داروهای خواب آور و آرامبخش و در کل داروهای گروه «بنزودیازپین» ها را مصرف می کنند 1.6 برابر بیشتر از دیگر افراد جامعه به کرونا مبتلا می شود.