مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در گفت وگو با پرسون:

دستورالعملی برای بازگشایی مدارس در کردستان ابلاغ نشده است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در بحث بازگشایی یا عدم بازگشایی مدارس سطح استان کردستان بعد از تعطیلات نوروز، هنوز هیچ دستورالعملی به ما ابلاغ نشده است و کماکان آموزش به روش کنونی ادامه دارد.
تصویر دستورالعملی برای بازگشایی مدارس در کردستان ابلاغ نشده است

کردستان ـ رشید قربانی؛ مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون عنوان کرد: برخلاف اخباری که در فضای مجازی درباره وضعیت مدارس بعد از تعطیلات نوروز منتشر می شود، باید گفت که تاکنون هیچ دستورالعملی از سوی وزارت آموزش و پرورش به ما ابلاغ نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: کماکان آموزش ها در شبکه شاد پیگیری و انجام می شود و از سوی دیگر دانش آموزان پایه های اول و دوم دبستان در صورت تمایل می توانند در مدارس حضور یابند.

قربانی با اشاره به اینکه آموزش در مدارس روستایی همچنان به صورت حضوری انجام می گیرد، تاکید کرد: 290 هزار دانش آموز در سطح استان کردستان داریم که براساس آمارها در حدود 10 هزار نفر از این دانش آموزان به تبلت و گوشی هوشمند برای استفاده از برنامه شاد، دسترسی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: البته نمی توان به این آمار و اعداد به صورت کامل استناد کرد، زیرا برخی از دانش آموزان دسترسی به برنامه شاد دارند ولی گوشی هوشمند و... ندارند و بالعکس برخی دیگر از دانش آموزان دارای گوشی های هوشمند هستند ولی به علت های مختلف همانند عدم آنتن دهی و... نمی توانند از برنامه شاد استفاده نمایند، بنابراین این ارقام و آمارها نسبی است و نمی تواند به صورت کامل و دقیق آن را برای انجام بسترهای لازم مورد توجه قرار داد.

آیین مهر ـ استان کردستان

278217