استاندار کردستان:

هموطنان از سفر به کردستان پرهیز کنند/ هیچ کسی مخالف شادی مردم نیست

استاندار کردستان گفت: هم وطنان از سفر به استان کردستان در ایام نوروز و تعطیلات پرهیز کنند، زیرا این سفرها زمینه شیوع و اوج گیری کرونا را چندین برابر بیشتر می کند.

تصویر هموطنان از سفر به کردستان پرهیز کنند/ هیچ کسی مخالف شادی مردم نیست

کردستان ـ بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان در گفتگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: وضعیت کنونی جامعه در این موقع از سال نسبت به سال های گذشته بسیار متفاوت می باشد و همین امر باعث شده است که بسیاری از رسوم و آداب سال نو در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: متاسفانه تداوم کرونا در جامعه باعث شده است که جشن نوروز امسال به مانند سال گذشته کم رنگ شود و از مردم درخواست داریم که برای جلوگیری از هرگونه فاجعه ای تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر ارشد استان کردستان با انتقاد از برخی شهرها و روستاهای استان که به دنبال برپایی جشن های نوروز هستند، افزود: هیچ فرد و یا سازمان و نهادی مخالف شادی و سرور مردم نیست، ولی کرونا و شیوع آن باعث شده است که برگزاری این جشن ها برای حفظ سلامتی مردم و جامعه برگزار نگردد.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اکنون به نوعی باید گفت که ویروس کرونای ووهان جای خود را به کرونای انگلیسی که از قدرت سرایت و کشندگی بیشتری برخوردار بوده، داده است، لذا هرگونه تجمع، مهمانی و... می تواند برای همه ما فاجعه آور باشد.

استاندار کردستان در ادامه بیان داشت: متاسفانه طبق آمارهای دریافتی وضعیت ویروس جهش یافته کرونا در برخی از شهرستانهای کردستان نگران کننده است و تاسفبارتر اینکه شهروندان نسبت به ماههای قبل نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی بی توجه تر شده اند که این امر زنگ خطری برای همه استان می باشد.

مرادنیا در پایان سخنان خود افزود: مسئله دیگری که باید عرض کنم این است که هم وطنان از سفر به استان کردستان در ایام نوروز و تعطیلات پرهیز کنند، زیرا این سفرها زمینه شیوع و اوج گیری کرونا را چندین برابر بیشتر می کند.

آیین مهر ـ استان کردستان

278209