فارس

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: بازپس‌گیری یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۹۴ متر مربع از اراضی بستر و حریم تالاب پریشان مربوط به سال ۹۲ بوده که پس از هفت سال پیگیری سرانجام به نتیجه رسید.
رئیس شورای هیئت های مذهبی استان فارس گفت: شهر شیراز باید بیش از این با همکاری تمامی دستگاه های شهری سیاه پوش شهادت حاج قاسم شود.
فرمانده انتظامی "سروستان" گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، 54 کیلو و 500 گرم حشیش در بازرسی از یک سواری 405 کشف شد.
دبیرکل اتاق بازرگانی استان فارس گفت: تجارت ریالی از مشکلات صادرکنندگان ما با عراق است که دستگاه دیپلماسی در جهت رفع این موضوع اقداماتی را با بانک مرکزی کشور باید انجام دهد تا تجار بتوانند با امنیت بیشتری صادرات را انجام دهند.
گزارش اختصاصی پرسون به مناسبت هفته سوادآموزی؛

مدیرکل خبر از 97 درصد باسوادی داد، من باور نکردم!

با اینکه سازمان جهانی یونسکو تعریف‌های دیگری از معنای «باسواد» ارائه داده است، در کشورمان همچنان تعریف کلاسیک از این مفهوم در آمارها به کار می‌رود؛ در این گزارش به تضادها و تناقضات آمارهای رسمی ایران از شمار باسوادان این کشور با شاخصه‌های جهانی پرداخته شده است.
در راستای پیگیری موانع و مشکلات مجتمع «گاوشیر»؛

فرماندار جدید ارسنجان هم وارد کار شد!

فرماندار جدید شهرستان ارسنجان با همراهی جهانگیر معاونت فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، بوستانی مسؤول آب وخاک و «جشنی» مسؤول امور دام این مدیریت از مجتمع گاو شیری شمال دشت ارسنجان بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مجتمع قرار گرفت.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشکده علوم پزشکی لارستان و شهرستان‌های زیرمجموعه آن شامل خنج و اوز را به واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا، حائز رتبه نخست کشور اعلام کرد.
در راستای شناسایی و پیشگیری از بیماری کرونا؛

35 طرح تحقیقاتی در جهرم تدوین شد

رئیس علوم پزشکی جهرم: تعداد ۳۵ طرح تحقیقاتی توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی جهرم در مورد کووید۱۹ تدوین شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه تعداد فعلی ناوگان‌های عمومی جوابگوی شیراز است گفت: تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس که از عمر ۱۲ سال عبور کرده باید جایگزین شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه تقاضای بیش حد و هیجانی مردم در خرید روغن خوراکی مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: مردم با پرهیز از خرید هیجانی، خرید خود را واقعی کنند و به اندازه نیاز روغن بخرند.
به مناسبت یادروز شهید سلیمانی؛

مسابقه کتاب‌خوانی «شهید سردار» برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به برنامه های این اداره در ایام شهادت حضرت زهرا (س) و شهید سلیمانی، گفت: اجرای خوشنویسی بخشی از «حدیث کسا» و اجرای مسابقه کتاب خوانی «شهید سردار» از جمله این برنامه هاست.
به یاد گرافیست فقید شیرازی؛

«دورها آوایی ست» میزبان هنردوستان فارس

«دورها آوایی ست» عنوان نمایشگاه گروهی یادمان زادروز مرتضی محلاتی است که از 11 تا 21 دیماه 99 در گالری «هان» میزبان هنردوستان است.
نماینده ولی‌فقیه در فارس از تشکیل شورای عالی قرآن تحت شورای فرهنگ عمومی استان فارس خبر داد و افزود: از ایجاد و سامان یافتن شورای عالی قرآن حمایت می‌کنم و سازوکار و ساختار آن در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی فارس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در بهار ۱۴۰۰ برگزار می شود؛

کنفرانس بین المللی میراث جهانی ساسانیان

در کنفرانسی که 1400 برگزار خواهد شد، نتایج تحقیقات علمی جدید دانشمندان و اعضا هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات داخلی و خارجی در حوزه میراث جهانی ساسانیان ارائه می‌شود.
فرمانده انتظامی استان، گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "نی ریز"، 255 کیلو مواد افیونی کشف و 2 قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند.
در این گزارش خواهید خواند، تأثیر بلندمدت ماسک زدن در میان زنان منجر به تغییر ذوق وسلیقه آنها برای انتخاب نوع آرایششان - حتی در آینده پساکرونایی خواهد شد.
سازمان آگهی های پرسون