فارس

فرماندار شهرستان شیراز بر تشدید نظارت تیم‌های بازرسی مشترک بر نحوه توزیع آرد، کیفیت تولید و عرضه نان در این شهرستان تاکید و بیان کرد: بهبود کمی و کیفی پخت نان انتظار مردم است و با توجه به شیوع بیماری کرونا بازرسی و نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و کیفیت نان افزایش می‌یابد.
«کرونا، کاری کرد که همسرم کمتر به من تهمت خیانت بزند! به واسطه شُغلَم، با دختران جوان زیادی در ارتباط بودم؛ به همین خاطر، همسرم همیشه به ارتباطاتم شک می‌کرد. گمان داشت، به او خیانت می‌کنم. در طول یک سال گذشته که بیشتر کلاس‌های دانشگاه را به صورت برخط برگزار می‌کنم و کمتر در اجتماع حضور دارم، میزان سوءظن او نیز کاهش یافته است.»
اقدام پشتیبانی امور دام استان در راستای حمایت از تولید ملی؛

خریداری گوشت قرمز و مرغ، مازاد بر مصرف

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: این اداره با هدف حمایت از تولیدکنندگان دام و طیور استان، خرید گوشت گوساله و مرغ مازاد بر مصرف را در دستور کار قرار داده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیرازمطرح کرد؛

احتمال نیاز به تزریق دوره‌ای واکسن کرونا به دلیل جهش ویروس

یک پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به مشاهده جهش‌های مختلف در کروناویروس، خاطرنشان کرد که این موضوع نیاز به تزریق ادواری و سالانه واکسن کرونا را متحمل می‌کند.
شعله‌هایی که اسکندر مقدونی در قلب یکی از نمادهای تمدن ایران برافروخته بود، بسیاری از ریزنقش‌های هنر و فرهنگ هخامنشی را به ویرانی کشاند؛ با این حال اما شمای کلی این بنا بر جای خود ماند تا جایی که چند هزار سال پس از آن تاریخ، همان ویرانه‌ها به یکی از یادگارهای مهم تمدن چندهزار ساله ایران تبدیل شد. تخت‌جمشید این روزها متروکه شده است. شاید کاری را که اسکندر و لشکر چند هزار نفره‌اش از پس آن برنیامده بودند، توسط یک ویروس کوچک به نام «کرونا» محقق شد.
در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنید.
نگارخانه تارو پود شیراز، با راه‌اندازی وب‌سایت اینترنتی این مرکز فرهنگی و هنری میزبان هنرمندان برای برگزاری نمایشگاه‌‌های آنلاین خواهد بود.
ادامه گفت‌وگو با پژوهشگر فلسفه در کافه اندیشه پرسون؛

حقیقت مطلقی وجود ندارد، همه چیز تفسیر است

«هیچ حقیقتی در کار نیست، هر آنچه وجود دارد تفسیر است.» این رهیافت ما را به این نتیجه می‌رساند که دسترسی به معنا، یا حقیقت یا فهمی از پیش گذارده شده در متن، أمری غیرممکن است. بنابر این، هر مواجه‌ای با متن مستلزم تفسیر است. همین نگرش که توسط فردریش نیچه مطرح شد، هرمنوتیک را به یک فضای فکری- فلسفی عاری از حقیقت مطلق سوق داد.
محمدمهدی اسدزاده، پژوهشگر تاریخ فارس در یادداشتی که در اختیار رسانه پرسون قرار داده است با نگاهی به برخی از رویدادهای مهم یک سده گذشته، نقش «ناصر خان قشقایی» در سیاست دوره پهلوی را مورد بررسی و کنکاش قرار داده است.
رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان فارس با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به مطالبات برزمین مانده فارس اشاره کرد که به گفته او سال‌هاست معوق مانده‌اند.
گزارش اختصاصی پرسون از شیراز؛

«صاعقه» بر سر اراذل و اوباش زده شد!

ساعت 12 شب؛ محله‌ای به نام «شاه‌قلی‌بیگی» در شیراز؛ ساکنان این محله گمان می‌کنند قرمزی آژیر، فرمانِ «ایست» مأمور پلیس و صداهای غیرمتعارفی مانند نعره‌های پیاپی همانند گذشته، خبر از وقوع یک جرم دیگر می‌دهد. غافل از آنکه این بار جرمی رخ نداده، بلکه «صاعقه» برای آخرین بار آمده تا خلافکاران و برهم‌زنندگان نظم و آرامش عمومی را از آنجا پاکسازی کند.
در اواخر قرون وسطی، پژوهشگران دین به این نتیجه رسیدند که کتاب مقدس و دیگر متون دینی شامل ابهاماتی که مسیر فهم آن‌ها را می‌بندد. این چالش‌ها در درون بخش‌هایی از متون مقدس نهفته بود که با منطق و عقل سلیم جور در نمی‌آمد. بنابراین علم تأویل و تفسیر متن یا همان «هرمنوتیک» به وجود آمد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

همه انقلابی و دیندار هستند مگر اینکه خلافش ثابت شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه مردم ما همه انقلابی و دیندار هستند مگر اینکه خلافش ثابت شود، افزود: باید ثابت کنیم که در ٤٢ سالگی انقلاب همه مردم ایران انقلاب و نظام اسلامی را دوست دارند، اگرچه مشکلات اقتصادی و نارسایی‌هایی هم وجود دارد.
روستایی گرم و خشک در حوالی کوار؛ زمین شکافته شده است تا از دل آن آب و خوراک را برای ساکنان آن روستا به ارمغان آورد. از دیرباز تا کنون، مردم این روستا با تلاش برای چیره شدن بر طبیعت، مایه زندگی را از دل حفره‌ای در همان حوالی هدیه می‌گرفته‌اند. قنات علی‌آباد، اشک دلسوزانه زمین را به بشر هدیه می‌داد. هم‌اکنون این نماد دوستی انسان و طبیعت، به همت مردم و دولت دوباره می‌شود.
معاون اجتماعی سپاه فجر فارس گفت: استان فارس در حوزه اعتیاد شرایط مطلوبی ندارد و در اعتیاد دانش آموزی رتبه سوم و در اعتیاد کارگری بعد از سیستان و بلوچستان رتبه دوم در کشور را داریم.
فارس بار دیگر دهان‌ها را شیرین‌کام می‌کند؛

تحویل 3 هزار تن چغندر قند ارسنجان به کارخانه قند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان: در سال زراعی جاری شهرستان ارسنجان با سطحی بالغ بر66 هکتار سطح زیر کشت چغندر قند بهاره، بیش از 3000تن چغندر قند تحویل کارخانه قند مرودشت شد.