سرما و یخبندان در سیستان و بلوچستان / دمای هوای منفی 11 درجه

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرمای هوا در سیستان و بلوچستان و یخبندان شبانه در نیمه شمالی و جنوب شرق استان تا اواخر هفته ماندگار هست.
تصویر سرما و یخبندان در سیستان و بلوچستان / دمای هوای منفی 11 درجه

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن حیدری اظهارداشت: بامداد امروز دمای هوای 11 شهرستان از استان سیستان و بلوچستان به زیر صفر رسید که زاهدان منفی 8، خاش منفی 5، نصرت آباد منفی 4، میرجاوه منفی 3، سیب و سوران و مهرستان منفی 2، زابل و زهک و هیرمند منفی 1 و بمپور و سراوان با ثبت دمای صفر درجه سانتی‌گراد سردترین شهرهای استان بودند.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: سرمای هوا در سیستان و بلوچستان و یخبندان شبانه در نیمه شمالی و جنوب شرق استان تا اواخر هفته ماندگار هست.

وی گفت: با عبور سامانه بارشی روز پنجشنبه در جنوب و روز جمعه در اکثر نقاط استان شرایط برای افزایش ابر، بارش باران گاهی وزش تند باد موقتی مهیاست و تا پایان هفته روی دریا وزش باد و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: تامین و توزیع سوخت، کنترل ضد یخ رادیاتور خودروها، احتیاط در عملیات بتن‌ریزی، استفاده از لباس گرم، محافظت از محصولات کشاورزی، تخلیه آب سم‌پاش‌ها و سامانه‌های آبیاری تحت فشار، مراقبت از کندوهای زنبور عسل، محافظت از دام در برابر سرما و نگهداری آنها در مکان مناسب، شکستن یخ سطح آب و هوادهی استخر پرورش ماهی‌ها برای کاهش خسارات احتمالی ضروری است. همچنین در هنگام بارندگی از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

منبع:تسنیم

458983