رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

دوگانگی در اجرای محدودیت های کرونایی به چشم نمی خورد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از نبود دوگانگی در اعمال محدودیتهای کرونایی و خبر داد و گفت: تکلیف براساس رنگ‌بندی تعیین‌ شده کاملا مشخص است لذا در نواحی قرمز، تنها گروه شغلی یک می تواند به فعالیت بپردازند.

تصویر دوگانگی در اجرای محدودیت های کرونایی به چشم نمی خورد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، پرویز قزلباش در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان در پاسخ به سوالی درخصوص برگزاری مراسم مذهبی در شب های قدر افزود: درخصوص محدودیت‌ها، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت عالی استان، به هیچ‌وجه کوتاه نمی آید.

وی اضافه کرد: هیچ مجوز و استثنایی برای دور زدن قانون وجود ندارد، چرا که قانون برای همه تدوین شده و عموم مردم ملزم به رعایت آن هستند و این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه باشد و بر این مبنا در دانشگاه علوم پزشکی نیز به شدت این نوع تخلفات توسط گروه‌های نظارتی، پیگیری می شود.

این مسوول، با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در پیک‌ چهارم کرونا، نیز ادامه داد: این طرح با همکاری سپاه و بسیج، همچنان با همان قوت در حیطه حمایتی، نظارتی و مراقبتی درحال انجام است.

قزلباش افزود: اصلی‌ترین کار در پیک‌ها، ایجاد و اجرای جدی محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و ساماندهی بیماران بستری است به نوعی که این گروه به لحاظ فضا و تخت مناسب، و از نظر درمان مشکلی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در پیک‌ها، ادامه روند بیماریابی، با انجام تست‌های فراوان و رهگیری با قوت ادامه دارد تصریح کرد: همکاری سپاه، بسیج در حوزه نقاهتگاهی و برخی ارگان‌ها ازجمله هلال احمر هم با ستاد کرونا بسیارخوب است.

این مسوول به وجود حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تخت فعال بیمارستانی در کل استان اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان حاضر کمتر از ۸۰۰ بیمار بستری کرونایی در استان وجود دارد و سرویس‌دهی به بیماران سرپایی هم، افزایش یافته و سعی بر این است که با کنترل میزان تخت‌های اختصاصی به بیماران کرونایی، سرویس‌دهی به بیماران دیگر نیز انجام گیرد.

گفتنی است بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی استان شمار بستری های کرونایی استان روز گذشته به ۷۵۸ نفر و فوتی ها نیز به عدد یک هزار و ۳۰۹ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

284566