خوزستان

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به درخواست نمایندگان استان‌های خرما خیز کشور برای معرفی بازارهای هدف صادرات خرما به کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت:خرمای آبادان به لحاظ کیفیت قابلیت صادرات به بازارهای هدف خارجی را دارد.
بر اساس گزارش هواشناسی خوزستان و بررسی مدل‌ها و با توجه به احتمال وقوع دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد ادارات ۱۸ شهرستان روز شنبه ( ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰)تعطیل اعلام شدند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: طی یک هفته گذشته تاکنون با همکاری مردم در بخش خانگی، تجاری، صنایع ، اداری و کشاورزی ۴۰۰ مگاوات برق در کلانشهر اهواز صرفه جویی شده است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۲۹۵ دستگاه خودرو از طریق بندرخرمشهر تخلیه و ترانزیت شدند گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱۵ درصد رشد داشته است.
نماینده دشت آزادگان با بیان اینکه مردم خوزستان در وضعیتی به مراتب خطرناک‌تر از وضعیت کرونایی قرار دارند، زیرا تامین آب مورد نیاز آن‌ها به خطر افتاده است، گفت: مردم در برخی شهرهای خوزستان مثل هویزه و دشت آزادگان، در صف‌های آب‌فروشی می‌ایستند تا آب خریداری کنند و این مساله، فاجعه است.
هویزه یکی از شهرهای غرب استان خوزستان است که بخاطر جنگ ایران و عراق شهرتی فراوان دارد. این شهر با یورش نیروهای عراقی تصرف شد و به‌ طور صد در صد تخریب گردید، تنها آثار باقی‌مانده از شهر قدیم، قدم‌گاه عباس و خرابه‌های چند ساختمان است.
سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: به دلیل وقوع دمای بالای ۵۰ درجه در اکثر شهرهای خوزستان و حتی ثبت دمای ۵۲ درجه در برخی شهرها در روز جمعه، رکورد مصرف برق در خوزستان شکسته شد.
زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) در استان خوزستان حوالی شهرستان رامهرمز ساعت ۱۱ و ۲۹ دقیقه و ۱۵ ثانیه امروز(شنبه) به وقوع پیوست.
مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: میزان برق تولیدی خوزستان در سه ماه نخست امسال ۴.۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته و انرژی مصرفی در این مدت حدود ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
کارشناس ارشد معماری و عضو انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی شهروندان برای احیای بافت تاریخی این شهر گفت: بافت تاریخی دزفول اثر گرانبهایی است که تاریخ، فرهنگ، دانش معماری و شهرسازی پیشین این شهر را نشان می‌دهد.