خوزستان

خوزستان ویژه‌ترین منطقه و استان کشور است. از هر جهت ویژه است. اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، جغرافیایی و طبیعی و فرهنگی، و ۸سال منطقه جنگی بودن؛ با دیگر استان‌های کشور تفاوت دارد. مشکلات آن نیز متأثر از عوامل گوناگون است، ولی به نظر می‌رسد که مهم‌ترین مساله استان سلطه نگاه غیر محلی و نه ملی بر استان است.
جانشین مدیر ارشد ستاد اجرایی فرمان امام در خوزستان گفت: به ۴۷۱ روستای استان اعتباری جهت بازسازی و رفع مشکلات تجهیزات آبرسانی روستاها اختصاص داده شد و همچنین تعدادی تانکر آب خریداری و دستور داده شد که ۱۰۰ دستگاه تانکر سیار آب اجاره شوند.
یادداشت مهمان؛

یک کشور، یک استان

بی گمان فهرست برتری های اقتصادی خوزستان در کشور را می توان به ۲۵۰ آیتم واقعی برگرداند. ولی صد حیف که جمهوری اسلامی از آغاز تکوین در ۱۳۵۷، اهمیت این خطه را در نیافته است.
یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از برگزار نشدن جلسه فوق العاده ای در مجلس برای حل مشکلات خوزستان گفت که باید یک جایی قصه ی پر غصه خوزستان خاتمه پیدا کند، از همه مسوولان خاضعانه درخواست دارم که به داد خوزستان برسید.
استاندار خوزستان با تشکر از رییس جمهوری منتخب، روند اقداماتی که از ابتدای حضور در خوزستان برای پیشگیری از وضعیت فعلی انجام شده را تشریح کرد و گفت: اقدامات برای رفع مشکلات آبی خوزستان با تمام توان در حال پیگیری است.
مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی این استان خبر داد.
بحران خشکسالی این‌بار فقط جان گاومیش‌های بی‌گناه که در فاضلاب هورالعظیم دست و پا می‌زنند را تهدید نمی‌کند و این‌بار خوزستان در آستانه انفجار خشکسالی در روزهایی قرار دارد که گرمای 50 درجه هوا زنــدگی را برای مردم این استان پهناور سخــت و طاقت فرسا کرده و اولین نیاز انسانــی را از آنها گرفته است.
مشکلات زیست‌محیطی پیش‌آمده در خوزستان مدت‌هاست نقل محافل مجازی و حقیقی شده است. وضعیت نگران‌کننده این استان واکنش بخش زیادی از مردم را در پی داشته است در یادداشت پیش‌رو نگاهی داریم به تهدیدهای زیستی خوزستان و خطرات ناشی از بی‌توجهی به آن.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی وغیرنفتی در بندر امام خمینی(ره) از ابتدای امسال تا ۲۰ تیر جاری به ۱۳ میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد رشد نشان می‌دهد.
در ۲ نامه‌ جداگانه از سوی وزیر میراث فرهنگی انجام شد:

ابلاغ مراتب ثبت ملی ۱۳ اثر میراث فرهنگی ناملموس به استاندار خوزستان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ۲ نامه جداگانه با ابلاغ مراتب ثبت ۱۳ اثر در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس ملی، به استاندار خوزستان، بر هرگونه اقدام برای حفظ و احیای این آثار تأکید کرد.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به الگوی تغییرساعات و تعطیلی ادارات در خوزستان گفت: کاهش ساعات اداری در خوزستان ۲۰۰ مگاوات کاهش بار به همراه داشته و تاثیر آن در کل کشور بین ۸۰۰ تا یک هزار مگاوات بود.