آغاز واکسیناسیون تب برفکی دام در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین برای حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و پیشگیری از خسارت‌های وارده به دامداران هر شش ماه یک بار توسط دامپزشکی انجام می‌شود.
تصویر آغاز واکسیناسیون تب برفکی دام در خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون،محمدعلی بخشی از شروع مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین در خراسان جنوبی خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی علائمی چون ایجاد زخم‌های شدید در دهان و لثه، کاهش وزن دام و کاهش شیردهی داشته و موجب بروز خسارات اقتصادی فراوانی می‌شود، بیان کرد: در این مرحله حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک و ۲۸ هزار دام سنگین مایه‌کوبی می‌شوند.

بخشی ادامه داد: دامپزشکی برای حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و پیشگیری از خسارت‌های وارده به دامداران هر شش ماه یک بار طرح واکسیناسیون تب برفکی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی - قرنطینه‌ای در دامداری‌ها از مؤثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری است، گفت: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی فوق‌العاده واگیر دام بوده که در صورت وقوع و اپیدمی خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران و تولیدکنندگان وارد می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه و مایه‌کوبی دام‌های در واحدهای صنعتی بیان کرد: صاحبان این واحدها جهت پیشگیری از شیوع بیماری و حراست از سرمایه‌های دامی خودشان با همکاری مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی، نسبت به واکسیناسیون دام‌ها اقدام کنند.

بخشی گفت: از همه دامداران خواستاریم برای اجرای هرچه بهتر طرح و پوشش مناسب مایه‌کوبی در استان با اکیپ‌های مایه‌کوبی دولتی و خصوص نهایت همکاری را داشته باشند.

منبع:مهر

459029