معاون استاندار خراسان جنوبی:

آزمون سراسری باید در فضایی آرام و با شرایط مطلوب برگزار شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: متولیان باید شرایط ایمنی برای استفاده از لوازم و سامانه‌های گرمایشی به کار برده شده در حوزه‌های امتحانی را تامین کنند. و با توجه به بارش برف در استان برف‌روبی و بازگشایی شریان‌ها به‌ویژه محورهای روستایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.
تصویر آزمون سراسری باید در فضایی آرام و با شرایط مطلوب برگزار شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محمدرضا طالبی در نشست فرمانداران و رؤسای دانشگاه های استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با محوریت پیگیری آخرین وضعیت آمادگی شهرستان‌ها برای برگزاری آزمون سراسری برگزار شد، افزود: به جهت اهمیت موضوع، این آزمون باید در همه شهرستان‌ها در فضایی آرام و بی‌دغدغه و با شرایط مطلوب و مناسب برگزار شود.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر برودت هوا ناشی از ورود سامانه‌های جدید گفت: با توجه به افت فشار شبکه ناشی از برودت هوا و بالا بودن میزان مصرف گاز در دیگر استان‌ها، بنا به مصوبه ستاد مدیریت مصرف انرژی در تامین گرمایش حوزه‌های امتحانی تاکید بر استفاده از سوخت جایگزین گاز است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: متولیان باید شرایط ایمنی برای استفاده از لوازم و سامانه‌های گرمایشی به کار برده شده در حوزه‌های امتحانی را تامین کنند.

وی افزود: بنا به تصمیمات اتخاذ شده در کلان کشور، در ساعات و محدوده‌های برگزاری کنکور، اینترنت قطع خواهد بود.

طالبی با اشاره به بارش برف که از شب گذشته در خراسان جنوبی آغاز شد، بر تسریع در بازگشایی محورها تاکید کرد و گفت: بنا به پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش برف امشب نیز در برخی مناطق ادامه دارد لذا فرمانداران باید برف‌روبی و بازگشایی شریان‌ها به‌ویژه محورهای روستایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی نباید حتی یک نفر به جهت موقعیت جوی حاکم بر استان از آزمون جا بماند، متذکر شد: فرمانداران چنانچه احتمال می‌دهند بارش برف امشب، انسداد محورها را در مناطق صعب‌العبور به همراه خواهد داشت، همین امروز برای انتقال داوطلبان به مراکز شهرستان‌ها اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به الزام شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات برای ارائه خدمات در لحظه و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در حوزه‌های امتحانی گفت: داوطلبان جز دغدغه آزمون، هیچ درگیری فکری دیگری نباید داشته باشند و هیچ موضوعی نباید تمرکز آنان را به هم بریزد.

وی افزود: مجموعه‌های امدادی از جمله اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر نیز در محل‌های برگزاری آزمون مستقر هستند.

در این جلسه فرمانداران، رئیس دانشگاه بیرجند و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری گفتند و آخرین وضعیت حوزه‌های امتحانی را تشریح کردند.

آزمون سراسری نوبت اول در گروه‌های علوم انسانی، علوم تجربی، زبان، ریاضی و هنر روزهای پنجشنبه ۲۹ دی و جمعه ۳۰ دی ماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ (نوبت اول) در استان خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۹۸۴ نفر هستند که هفت هزار و ۱۳۹ نفر زن و مابقی مرد در ۱۱ شهرستان و ۳۰ حوزه با هم به رقابت می‌پردازند.

منبع:ایرنا

457883