بیش از 16هزار رای اولی در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۶ هزار رای اولی در خراسان جنوبی شناسایی شدند که از این تعداد هفت هزار و ۴۳۲ نفر دانش‌آموز هستند.
تصویر بیش از 16هزار رای اولی در خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی روز دوشنبه در همایش بزرگ رای اولی‌ها (جشن تکلیف سیاسی) که با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در بیرجند برگزار شد، افزود: انتخابات امسال از درجه اهمیت بسیار بالایی با توجه به مقتضیات روز برخوردار است که مشارکت حداکثری را می‌طلبد.

وی خطاب به دانش‌آموزان دختر حاضر در این همایش گفت: شما بلوغ شرعی را در ۹ سالگی با شرکت فعال اولیا پشت سر گذاشتید و الان جشن تکلیف بلوغ سیاسی، اجتماعی و ‌فکری شماست که انتظار ما حضور پرشور و ‌پرنشاط شما و خانواده‌ها پای صندوق رای است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان به همراه خانواده بر نشاط و شادابی انتخابات امسال خواهد افزود. پس باید در این جشن ملی به عنوان یک تکلیف شرعی با حساسیت و شور و ‌نشاط شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه دعوت به شرکت در انتخابات را باید در دستور کار قرار دهیم افزود: دانش‌آموزان نقش تعیین کننده‌ای در خلق این حماسه دارند.

واقعی گفت: در تمامی شهرستان‌ها برنامه‌ریزی‌های مورد نظر برای برگزاری جشن‌ تکلیف سیاسی دانش‌آموزان انجام شده است.

وی تصریح کرد: همه ما دغدغه برگزاری انتخابات باشکوه را داریم زیرا با فضاسازی که دشمنان به وجود می‌آورند باید بیدار باشیم و با بصیرت پاسخ آنها را بدهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ‌از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحریم ظالمانه دشمن وجود داشته و دست‌اندازی‌های آنها در همه امور ملموس است که در برابر آن تعداد زیادی شهید شدند و جان دادند، شهدایی که حتی بلوغ سیاسی را تجربه نکردند اما ایثار کردند تا مردم برای مردم تصمیم بگیرند.

وی افزود: رای اولی‌ها به عنوان سفیران سیاسی فراخوان خانوادگی کنند تا خدمات خوبی که انقلاب اسلامی برای ملت ایران انجام داده، بی‌بهره نماند و با حضورمان فردایی بهتر را برای خود و جامعه رقم بزنیم.

در این آیین از کتاب جشن تکلیف سیاسی تألیف حجت الاسلام حاجی علی اکبری رونمایی شد و استاندار خراسان جنوبی و مدیران استان به صورت نمادین به نیابت از شهدای دانش‌آموز رای خود را در صندوق انداختند.

این همایش رای اولی‌ها ویژه دختران برگزار شد و جشن تکلیف سیاسی ویژه پسران عصر امروز در بیرجند برگزار می‌شود.

۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

منبع:ایرنا

305385