فعال سیاسی:

تخریب نامزدها انگیزه ای برای مشارکت در انتخابات نخواهد گذاشت

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی گفت: در گذشته نشان داده شد که هرچه تخریب نامزدها بیشتر شود، انگیزه مردم برای حضور در انتخابات کاهش می‌یابد.
تصویر تخریب نامزدها انگیزه ای برای مشارکت در انتخابات نخواهد گذاشت

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد قریب با اشاره به این موضوع افزود: نامزدهای انتخاباتی در این دوره از تخریب یکدیگر بپرهیزند زیرا تخریب و التهاب‌آفرینی در روح و روان مردم تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: انتظار است با یک تعامل و رفتار عاقلانه و دوری از تخریب تلاش شود انتخابات با اقتداری را داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی باید از التهاب‌آفرینی در جامعه جلوگیری و امیدآفرینی را جایگزین آن کنند تا ۲۸ خرداد شاهد حضور پرشور آحاد مردم پای صندوق‌های رای باشیم.

وی افزود: انتخابات پیش‌رو انتخابات بسیار مهمی است که و حضور حداکثری مردم در این صحنه سیاسی نیز اهمیت مضاعف دارد.

قریب گفت: مردم به دلیل یکسری مشکلات اقتصادی آزرده خاطر هستند پس یک تکلیف و وظیفه است که همه ما مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنیم و مسوولان هم باید در این فرصت کوتاه نقش خود را ایفا کنند تا زمینه برای حضور پرشور مردم و انتخاب صحیح آنان مهیا شود.

وی ادامه داد: جریان‌ها و عقلای سیاسی هم باید به میدان بیایند و با رفتارهای عاقلانه، مردم را توجیه کنند که حضور در پای صندوق‌های رای نشانه اقتدار ملی و پاسخی محکم به بدخواهان نظام جمهوری اسلامی است زیرا امروز ما در شرایط خاصی هستیم که نیاز است مردم در متن بسیاری از مسائل داخلی و خارجی قرار گیرند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی گفت: همه نامزدها باید توجه داشته باشند براساس قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام گام بردارند تا مردم حرف آنان را بپذیرند و در پای صندوق های رای حاضر شوند و بهترین گزینه را انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: اگر مردم انتخاب خوبی داشته باشند دستاوردهای خوبی در انتخابات ۲۸ خرداد خواهیم داشت که امیدواریم برای کشور و ملت منشاء خیر و برکت شود.

قریب افزود: اگر مردم فردی را برای رییس جمهوری انتخاب کنند که با برنامه و سیاست‌های کلی نظام همراه باشد و مشاوران خوبی داشته باشد قطعا برای نظام هم دستاورهای خوبی را به ارمغان می‌آورد.

نامزدها کمتر شعار بدهند

وی گفت: بررسی کلی در جامعه نشان می‌دهد انتظار مردم از نامزدها این است که کمتر شعار بدهند و به عمل بپردازند، آنچه در شعارهایشان هست قابل اجرا باشد که در آینده دچار مشکل نشوند نه اینکه با التهاب‌آفرینی و برای جلب نظر مردم با یکسری شعارهای بزک شده وارد تبلیغات شوند و رای بیاورند بعد از انتخاب هم مردم را از یاد ببرند که در این صورت مشکلاتی که امروز داریم دوچندان می‌شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: با شناختی که مردم پیدا کردند و با دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی که مردم دارند، امروزه کشورهای غربی نشان دادند که ما نباید خیلی امید به توافقات آنها داشته باشیم بلکه باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و بیشتر به اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلان کشور بپردازیم هرچند تعامل با کشورها ضرورت است البته این تعامل باید دوسویه باشد.

وی گفت: امیدواریم با نقش‌آفرینی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد هم تحریم‌ها از بین برود و هم با اقتدار تعامل خود را با جهان داشته باشیم.

قریب حفظ سلامت و امنیت انتخابات را یکی از موارد مهم دانست و گفت: مجریان با اجرای صحیح قانون سعی کنند با بصیرت با مردم رفتار کنند و رعایت همه جوانب قانون را داشته باشند تا مردم هم بپذیرند این انتخابات از سلامت کامل برخوردار بوده است تا شور و انگیزه حضور حداکثری مردم را در انتخابات داشته باشیم.

حضور سلایق مختلف و انگیزه مشارکت در انتخابات

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه سلایق مردم متفاوت است از این رو حضور سلایق مختلف در صحنه رقابت انتخابات موجب می‌شود مردم انگیزه بیشتری برای حضور در این عرصه سرنوشت‌ساز پیدا کنند.

وی بر تلاش همه جناح‌ها و احزاب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: مردم سال‌های گذشته همه رفتارها و سلایق را تجربه کردند و قطعا در شرایط فعلی کسی را انتخاب خواهند کرد که به دور از ظواهر دنیوی به دنبال حل مشکلات مردم، ترمیم اقتصاد، مبارزه با فساد و رانت و نیز پاکدست باشد.

قریب با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در جلب مشارکت مردم برای حضور در انتخابات برعهده دارند گفت: رسانه‌ها می توانند با انعکاس صحیح اخبار، شور انتخاباتی ایجاد کنند همچنین از نخبگان و کسانی که نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند انتظار است مردم را به شرکت گسترده و آگاهانه در انتخابات فراخوانند.

وی با اشاره به تبلیغات نامزدهای انتخاباتی گفت: ایجاد شور انتخاباتی با تبلیغات نامزدها در چارچوب قانون یکی دیگر از راه‌های جلب مشارکت مردم در انتخابات است.

فعال سیاسی ادامه داد: از طرفی مجریان قانون باید به تکالیف خود در زمینه انتخابات به درستی عمل کنند تا عده‌ای نتوانند از این شرایط سوءاستفاده کنند.

وی گفت: انتظار داریم با راهکارهایی که مجریان قانون و نامزدهای انتخاباتی ارائه می‌دهند و نقش‌آفرینی مطلوب رسانه‌ها، مردم حضوری پررنگ در انتخابات پیش رو داشته باشند.

قریب گفت: اگر امروز ایران در جهان اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد به دلیل حضور و مشارکت مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی است و هرچه مردم بیشتر در صحنه حضور یابند دشمن بیشتر عقب‌نشینی می‌کند.

وی امنیت امروز کشور را مرهون حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات دانست و یادآور شد: هرچه حضور مردم ما در صحنه بیشتر شود امنیت ملی پایدارتر خواهد شد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

منبع : ایرنا

289654

مطالب مرتبط