استاندار خراسان جنوبی از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سربیشه بازدید کرد

استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه از نحوه اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان سربیشه بازدید کرد و از نزدیک پیشرفت این طرح را مورد بررسی قرار داد.
تصویر استاندار خراسان جنوبی از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سربیشه بازدید کرد

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: در حال حاضر برای احداث ۱۵۶ واحد مسکونی در شهرستان سربیشه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وحید داعی افزود: از مجموع ۳۶۳ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان، ۸۷ نفر حائز شرایط شدند که زمین مورد نیاز ۷۰ نفر تحویل شده است.

وی گفت: ۱۷ نفر باقیمانده در این طرح در شهر درح هستند که با همراهی بنیاد مسکن زمین‌ها تامین شده اما هنوز تحویل نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی احداث مسکن پنج نفر واجدین شرایط آموزش و پرورش، هشت نفر از ایثارگران، ۲۱ نفر راهداران، ۹ نفر مددجویان بهزیستی و ۲۶ نفر مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان سربیشه را نیز در برنامه کاری خود دارد.

استاندار خراسان جنوبی امروز در سفر به سربیشه با خانواده شهید مسعود اکبری هم دیدار کرد.

حمید ملانوری در این دیدار از جایگاه ارزشمند پدران و مادران شهدا گفت و افزود: تکریم خانواده شهدا وظیفه‌ همگانی است.

وی اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب یاد این مردان و زنان دلاور یعنی پدران و مادران شهدا مثل یاد شهدا همیشه زنده است و از خاطره یک ملت و یک تاریخ هرگز نخواهد رفت.

شهید مسعود اکبری متولد تیر ۱۳۴۶ است که برای ادامه تحصیل به تربیت معلم رفت و به شوق دفاع از میهن و ادای وظیفه، درس را نیمه تمام گذاشت و عازم جبهه شد.

وی در دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج و در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه دور دوم سفرهای شهرستانی خود، امروز با استقبال امام جمعه و فرماندار سربیشه وارد این شهرستان مرزی شد و بدو ورود با حضور در یادمان شهدای گمنام شهر مود، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

پروژه ساماندهی تقاطع غیر همسطح شهر مود با حضور استاندار خراسان جنوبی به طور رسمی افتتاح شد و ملانوری به همراه نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از پروژه در دست احداث باند دوم محور بیرجند - سربیشه به عنوان قطعه‌ای از محور بیرجند - زاهدان نیز بازدید کرد.

حضور در شورای اداری شهرستان، بازدید از محلات عشایری، روستای صولابست و توزیع پنل خورشیدی بین جامعه عشایری از دیگر برنامه‌های ملانوری در این سفر یک روزه است.

استاندار خراسان جنوبی هفته گذشته (۱۹ خرداد) در آغاز دومین دور از سفرهای شهرستانی خود به شهرستان‌های فردوس و سرایان سفر کرد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

منبع:ایرنا

306028